Tekniskt säljstöd

Tekniskt säljstöd

Arbetsbeskrivning

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Lösningarna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge personal i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Vill du jobba med digitalisering inom eHälsa med många kundkontakter?

Vi behöver bli fler engagerade och drivna medarbetare på Ineras Leveranskontor. Nu söker vi dig som vill jobba med tekniskt säljstöd. Där kommer du att vara en viktig del i Ineras anslutningsförberedande aktiviteter inför kundernas anslutning av våra nationella tjänster, bl. a inom eHälsa.

Arbetet innebär exempelvis att utreda och granska olika tekniska aspekter inför att kundens beställning ska kunna gå vidare till leveransfasen. I vissa fall behöver även en behovsanalys genomföras.

Du kommer att ansvara för analys och bedömning av de tekniska förutsättningarna inför en affärsöverenskommelse med kund. I analysen behöver även juridiska och affärsmässiga förutsättningar beaktas.

I din roll kommer du att ha många olika typer av kontakter som t ex Ineras kunder, som bl. a. är vårdgivare och leverantörer, men också med flera funktioner inom Inera.

Som tekniskt säljstöd arbetar du med Ineras nationella tjänster och dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

• Ansvara för analys och bedömning av tekniska, juridiska och affärsmässiga förutsättningar inför anslutning av tjänst samt dokumentera resultatet dvs. anslutningsförberedande aktiviteter
• Dialog med kunder kring tekniska frågor
• Ge kunder övergripande information om anslutningsförfarandet
• Överlämning till leveransfasen, dvs att godkänna inkomna beställningar ur ett tekniskt perspektiv

Kompetens och utbildning

Du har relevant akademisk utbildning som t ex systemvetare, ingenjör eller liknande, samt erfarenhet av och goda kunskaper inom IT.

Det viktigt att du har en god förståelse för den nationella infrastrukturen, gärna för de ingående infrastrukturkomponenterna för Ineras tjänster, samt gärna någon av Ineras tjänster.

Det är även av vikt att du har en övergripande kunskap kring de juridiska förutsättningar som ligger till grund för att möjliggöra informationsutbyte mellan de anslutna vårdgivarna, exempelvis Patientdatalagen (PDL) och Offentlighets- och Sekretesslagen (OSL).

Du behöver också kunna svenska i både tal och skrift.

Egenskaper

Du ska ha ett stort kundfokus, trivas i drivande roller och vara en god kommunikatör. Du trivs med kombinationen av självständigt arbete och samarbete, både med kund och internt. Du behöver vara lyhörd och ha lätt för att skapa förtroende. Tjänsten är på heltid. Inera tillämpar 6 månaders provanställning. Ansökningar hanteras löpande.

Övrigt: Vi vill att du skickar in CV och personligt brev på svenska.

Välkommen med din ansökan!

Frågor om tjänsten?

• Sektionschef Maria Walkenström, maria.walkenstrom@inera.se
• Gruppledare Linda Benedicto, linda.benedicto@inera.se
• HR-generalist Nina Ingren, nina.ingren@inera.se
• Fackliga frågor, Monica Rosén, monica.rosen@inera.se

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Liknande jobb


Analyst II

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

Systemutvecklare

Systemutvecklare

25 november 2024