Tekniskt säljstöd till innovativt företag

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden dig som vill arbeta som säljstöd hos vår kund.Om kunden: Kundföretaget grundades 2005 och har sedan dess vuxit till ett av de största nätverken för Internetannonsering i Sverige.Genom att placera annonser på över sjuttio sajter når de ut till över tre miljoner svenska internetanvändare varje vecka och levererar över en miljard annonsvisningar varje månad för sina kunders räkning.Kundföretaget är ett spännande företag under tillväxt.Det händer mycket i verksamheten och de arbetar med den senaste tekniken inom området.Nu söker de en ny medarbetare till teknikavdelningen som är en grupp med 6 personer.Avdelningen är mycket viktig för företaget då all hantering av annonskampanjer drivs därifrån.De sköter båda all teknik samt stöttar säljarna i deras arbete i kontakten med kunderna. Arbetsuppgifter och omfattning: Arbetsuppgifter: Tjänsten som tekniskt säljstöd innebär att du kommer att följa företagets annonskampanjer och stötta säljarna både i kampanjfrågor och med statistik.Processen börjar med att teknikavdelningen tar emot annonsmaterialet som sedan läggs in i annonshanteringssystemet och därefter bevakas under hela kampanjen för att säkerställa att den fungerar som den ska.Ofta justeras annonser för att uppnå bästa möjliga resultat mot kunderna. I din roll som tekniskt säljstöd ligger alltså fokus på att agera stöd för företagets säljare.Du kommer att stötta säljarna både i löpande kampanjfrågor samt arbeta mer proaktivt med att hitta samband och sammanställa statistik över hur de olika annonskampanjerna går.Den statistik som du sammanställer återkopplas sedan till säljarna för att användas vid införsäljningen till kunderna. Omfattning: Heltid med start omgående Skallkrav: 1.Du skall ha goda kunskaper i Excel.2.Du skall ha goda statistikkunskaper.3.Du skall ha ett intresse för marknadsföring.4.Du skall ha goda datakunskaper och internetförståelse. Meriterande: 1.Det är meriterande om du läst marknadsföring eller statistik på högskolenivå.2.Det är meriterande om du tidigare arbetat med någon typ av försäljning. Personliga egenskaper: Arbetet som tekniskt säljstöd kräver att du är kreativ, analytisk och duktig på att se samband.Du har även ett kundfokus i ditt arbete och förståelse för försäljning. Eftersom kundföretaget är under tillväxt och det händer mycket så finns det stora möjligheter för dig att själv vara med och påverka din roll och företagets utveckling. Utöver ovanstående punkter tror vi även att du har ett stort intresse för Internet och marknadsföring. Arbetstider och anställningsform: Kontorstider.Framtiden förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag.Du kommer att anställas direkt av kundföretaget.Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.Ansökan senast: 2010-02-03 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Malin Lööf, personalansvarig.Tel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 januari 2010
  • Ansök senast: 3 februari 2010

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010