Tekniskt support till företag i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för IT och tycker om service med mycket kundkontakt? Då kan vi ha nästa jobb för dig!

Vi söker nu för kunds räkning en teknisk support med start omgående.


Dina arbetsuppgifter

Företaget arbetar med IT-lösningar och levererar ett eget utvecklat webbaserat system som hanterar strategier, projektledning, organisation till stora och små företag.

Som teknisk support kommer du hantera inkommande ärenden från företagets kunder och följa upp de från problem till lösning.

Du sitter i ett team tillsammans med 2-4 andra personer och tar emot ärenden via ett supportsystem, mail eller telefon.

Kunderna kan ha olika stora systemrelaterade problem som de behöver hjälp med. Med hjälp av din generella och breda kunskap av bland annat system, nätverk och databaser kan du vägleda och hjälpa dem.

Företaget leder all verksamhet under samma tak: Utveckling, leverans, försäljning och support av systemet. Detta gör att du har samtliga parter nära till hands och du känner att du är en del av hela systemets process.


Om företaget

Företaget arbetar med IT-lösningar, konsulttjänster och utbildningar och har sitt huvudkontor i trevliga lokaler i centrala Göteborg. Deras mål är att hjälpa företag att förbättras genom olika strategier, idéer och verktyg.

De är ca 60 medarbetare varav ca 15 arbetar på IT-avdelningen i olika roller där du kommer vara en i teamet.

Företaget värnar för en bra arbetsmiljö där man skall trivas och brinna för att uppnå gemensamma mål.

All verksamhet för företagets produkt sker under samma tak. Detta gör att du sitter nära såväl utvecklare, försäljare och leverans, vilket gör att man känner sig delaktig i hela systemets process.

Företaget är i tillväxt och det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.


Din profil

Vi letar efter dig som har ett stort intresse för IT med generell och bred kunskap av system, databaser och nätverk och vill jobba i en varierad och social roll.

Som teknisk support bör du vara flexibel, serviceminded och en problemlösare då jobbet både innebär en oförsägbar vardag med olika uppgifter, mycket kundkontakt och olika typer av ärenden att lösa.

Skallkrav:
- Högskoleutbildning inom systemvetenskap eller liknande
- Intresse och kunskap av IT
- Intresse för att jobba med support och kundbemötande
- Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande:
- Erfarenhet som support eller kundservice
- Erfarenhet av SQL eller annan databashantering



Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du bli direkt anställd hos vår kund.


Villkor

Start: Omgående
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din ansökning redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Supporttekniker till Idnet

Supporttekniker till Idnet

28 oktober 2024

28 oktober 2024

28 oktober 2024