OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tele 2 söker dig som kan bidra med din kommersiella erfarenhet för att öka företagets tillväxt och skapa större värde till kunden.
Vill du jobba i en kommersiell roll med stor påverkan? Trivs du med att använda data och analyser för att fatta kundfokuserade beslut och bidra till företagets tillväxt? Vill du vara med att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter?Som Customer Base Manager på Tele2 utvecklar du strategier för TV & Play-tjänster. Dina mål kommer att vara att minska kundbortfall (churn), öka värdet och stödja korsförsäljning. Välkommen med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Genom att arbeta hos Tele2 kommer du till en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av en kultur där lagarbete och inkludering leder vägen framåt. Varje anställd är viktig för företagets framgång och du kommer alltid att få påverka ditt arbete. Tele2 ger dig möjlighet att växa och utvecklas genom interna vägar inom organisationen. Du välkomnas till ett modernt kontor i Kista.
Du erbjuds flexibla arbetstider, lunchförmån och möjlighet till hybridarbete några dagar i veckan samt 6 veckors semester. Övriga förmåner är även rabatterat mobil-, bredbands- och tv-abonnemang, rabatterad massageförmån, pension och friskvårdsbidrag.
Dina arbetsuppgifter
• Planering och genomförande av initiativ som stödjer kundframgång och motverkar årliga kundbortfall (churn).
• Ansvarig för anpassning till mönster orsakade av konkurrenter inklusive nylanseringar, prissättning och processförändringar och eventuell annan marknadsutveckling.
• Utveckling av proaktiv aktivitet för att rikta in sig på utsatta kunder och segment för att leverera på mål.
• Optimera automatiserade kampanjutskick.
• Utveckla insiktsdrivna propositioner för användning i röst- och onlinekanaler som möter kundernas behov och därigenom driver kundlojalitet och ökar kundbasens totala värde.
• Arbeta tvärfunktionellt för att utveckla prognoser och spåra framsteg på nyckeldrivkrafter.
Värt att veta
Du kommer att tillhöra ett multinationellt team om Customer Base Managers som även arbetar med Tele2 Mobile, Bredband och Comviq (Mobil) samt Konvergens & Hushåll. Du kommer att arbeta nära kollegor inom områden av gemensamt intresse. Våra kommersiella analyser och marknadsföringsteam utgör resten av Customer Value Management (CVM)-teamet.
Tele2s syfte är att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter.
De lever efter tre värderingar (The Tele2 Way) – Reliable, Insight Driven och Collaborative.
Tjänsten är placerad på deras moderna huvudkontor i Kista, Stockholm. En viktig del för bolaget är att skapa en inkluderande kultur där alla former av mångfald syns. Engelska är företagets koncernspråk.
Våra förväntningar
Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och är bekväm med att arbeta i en engelsktalande miljö. Du har en stark analytisk förmåga, är van att jobba med finansiella analyser inklusive ROI och har goda kunskaper i Excel.
Som person tycker du om utmaningar, är en teamplayer och förstår vikten av ansvar under frihet.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07