Teleadministratör

Teleadministratör

Arbetsbeskrivning

IT-Centrum/Support

Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 350 medarbetare och verksamma inom områdena ekonomi- och personaladministration, IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.

Vår verksamhet
Telestödet är idag en viktig del av Region Uppsalas verksamhet. Telestödet ingår i regionens IT-centrum och du blir kollega med drygt 170 engagerade medarbetare vars kompetens spänner över ett systems hela livscykel. Du kommer att ingå i en grupp av duktiga arbetskamrater inom avdelningen IT Support.
Arbetstiderna är kontorstider.

Ditt uppdrag
I rollen som Teleadministratör fungerar du som ett stöd inom telefoni tillsammans med dina kollegor för regionens medarbetare och IT-samordnare.

De arbetsuppgifter som främst ingår är.
• Hantera beställningar, felanmälningar och frågor från användare och IT-samordnare via telefon och ärendehanteringssystem.
• Handhavandestöd av våra funktioner inom telefoni.
• Utbildning av användare inom vårt telefonisystem.
• Stöttar och informerar våra verksamheter om funktioner inom telefoni.

Dina kvalifikationer
Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga över telefonen. Du kan arbeta självständigt, är flexibel, har lätt för att samarbeta och kan hantera stressade situationer. Du är även strukturerad och problemlösande till din karaktär. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som kundservice, gärna inom telefoniområdet är meriterande.

Gymansieutbildning eller motsvarande.
Erfarenhet från arbetsuppgifter som kundservice, gärna inom telefoniområdet är meriterande.
Erfarenhet inom telefoni är meriterande.
B-Körtkort


Personliga egenskaper
Självgående - Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat sätt.
Stabil - Du är lugn och kontrollerad under stress eller i pressade situationer och fokuserar på rätt saker.
Strukturerad - Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar.
Kvalitetsmedveten - Du är noggrann och strävar efter att uppfylla mål och kvalitetsstandard.
Problemlösande analysförmåga - Du behärskar komplexa frågor och har förmågan att analysera och lösa komplicerade problem.
Muntlig kommunikation - Du talar välformulerat och engagerat i olika sammanhang, lyssnar in och är mottaglig för motparten.
Pedagogisk insikt - Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren, baserat på dennes förutsättningar att ta till sig kunskap.
Serviceinriktad - Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Vi erbjuder

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Gruppchef Christopher Strand, +46(0)18-611 32 46

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 4 april 2021

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


2 september 2024

Hårdvarutekniker

Hårdvarutekniker

1 september 2024

Montör inom välfärdsteknik, Solna stad

Montör inom välfärdsteknik, Solna stad

23 augusti 2024