OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en utpräglad servicemänniska med erfarenhet av olika telefonisystem? Har du ett brinnande intresse för telefonifrågor och sporras av att lösa teknikrelaterade problem? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till en organisation i norrort i Stockholm. Här står kvalitet och kundnytta i fokus och man strävar efter att alla ska trivas och utvecklas på jobbet. Här är man mån om att både anställda och organisationen ska växa och må bra. I tjänsten som teleadministratör kommer du att, tillsammans med driftoperatören, ta hand om och lösa olika teknikrelaterade problem med stort fokus på telefonin. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat systemförvaltning av stödsystem, felanmälningar och felsökningar av telefoner och anknytningar. Du kommer att ha mycket kontakt med leverantörer, skriva manualer, lathundar och uppdatera information i intranät och telefonkataloger. Du kommer också att bidra med service och uppgradering av hårdvara samt diverse inköp av telefoner, tjänster och olika tillbehör. Kort sagt kommer du att fungera som en del av kommunens IT-support när det gäller telefoni. Kommunen använder plattformen MX-ONE och systemen Teleopti, CMG, DNA och OneBox. Kravprofil - Relevant eftergymnasial utbildning - Erfarenhet av att arbeta med telefonifrågor - Meriterande med erfarenhet av arbete med MX-ONE-plattform, CMG, DNA, OneBox och Teleopti - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Vi tror att du som söker är social och tillmötesgående. Du brinner för telefoni och att hjälpa människor med detta. Du drivs av att lösa problem och har en förmåga att se lösningar på dem. Du har lätt för att samarbeta, samtidigt som du inte räds att arbeta enskilt och att ta egna beslut. Slutligen är du serviceminded och tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter.