OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknikintresserad och serviceinriktad teleadministratör till Affärsstöd Telefoni Länsförsäkringsgruppen består av 24 självständiga länsförsäkringsbolag som erbjuder sina totalt drygt 3 miljoner kunder ett brett sortiment inom bank och försäkring.En lokal närhet som skapar enkelhet i kundkontakterna har starkt bidragit till både nöjda kunder och stark marknadsställning.Länsförsäkringar är också en av landets mest attraktiva arbetsgivare.De lokala bolagen samverkar genom det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB, med lokaler på Gärdet i Stockholm.Telefoni inom Affärsstöd ansvarar för hela telefoniprocessen, från beställning av en anknytning till röststyrning och stora Callcenters.Detta innebär allt ifrån programmering, support och drift.Vi skapar även rapporter och underlag utifrån våra beställares behov samt driver utvecklingsprojekt inom teleteknik.Våra beställare är Länsförsäkringar AB, Länsförsäkringar Stockholm, Länsförsäkringar Västernorrland, Agria och Länsförsäkringar Mäklarservice.Vi behöver nu förstärka vår enhet och söker därför en erfaren teleadministratör till Affärsstöd Telefoni. Arbetsuppgifter och ansvar Ditt arbete kommer att vara mycket varierande med möjlighet till utveckling.Du kommer att arbeta med alla faser inom telefoni men främst med programmering, felavhjälpning, statistik, utbildning samt nya kundlösningar efter våra beställares önskemål.I rollen ingår även att vara aktiv och delaktig i utvecklingen av våra interna rutiner samt att leda mindre projekt inom ansvarsområdet. Vi arbetar idag med systemen; Nortel CS1000M, Nortel Companion, Nortel Symposium, Netwise CMG, Nortel OTM, Netwise TMG, Teleopti 6.0, Nortel IVR, Nortel MCS 5100 samt Microsoft Office.Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har arbetat med telefoniförvaltning och telesupport under ett antal år.Du skall ha ett intresse för teleteknik och drivas av att finna lösningar utifrån kundernas behov.Ett krav är att du har kunskap om Nortels telefonisystem, mobiltelefoni, hänvisning- och debiteringssystem.För att du ska trivas hos oss krävs det att du har god samarbetsförmåga och egen drivkraft, är kundorienterad, bra på att strukturera ditt arbete samt är analytisk.Du bör tycka om att arbeta i en utåtriktad verksamhet med många externa och interna kontakter - här är god kommunikationsförmåga a och o.Stundtals måste du även klara av att jobba under högt arbetstempo. Vår framgång är beroende av medarbetarnas engagemang, kompetens och prestationer, så att vår affärsverksamhet blir framgångsrik och ökar konkurrenskraften.Vi arbetar utifrån våra värderingar Kundnytta, Omtanke och Resultat.För dig som medarbetare innebär det att du tar ansvar för att utveckla och förnya dig själv vad gäller kompetens, hälsa, verksamhetsförbättringar och kostnadsmedvetenhet. Känner du igen dig?Välkommen med din ansökan senast den 12 juni 2007!För att söka tjänsten - gå in på vår hemsida www.lansforsakringar.se/jobb och lägg in dina uppgifter i vårt HR-system.