OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Danderyds kommun bor drygt 30 000 invånare. Vi värnar om hög kvalitet i vår service och i vårt bemötande av medborgarna. På Kommunledningskontoret arbetar drygt 40 personer med kommunens centrala administration. Kontoret ligger i Djursholms slott nära Djursholms centrum, där bussar går till bl.a. Mörby centrum och Roslagsbanan. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som teleadministratör är dina uppgifter att: Förvalta kommunens telefonisystem Alcatel och hänvisningssystemet Netwise, dvs uppdatering och kontroll av information i systemet. Utbilda nya användare i systemet samt i att använda telefoner och mobiltelefoner. Ta emot felanmälan och göra felsökningar. Ta emot beställningar på telefoner samt organisera byten av mobiltelefoner. Ha kontakt med leverantörer. Som telefonist är dina upgifter att: Ansvara för arbetet i telefonväxeln och ge stöd åt övriga telefonister Besvara och förmedla inkommande samtal och meddelanden. Ta emot besökare och bud i receptionen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå och någon form av telefonistutbildning. Du ska ha erfarenhet av att sitta i telefonväxel och gärna av teleadministrativa uppgifter. Du är van att arbeta vid och söka information via dator. Du ska vara utåtriktad, initiativrik och serviceinriktad. Du ska kunna arbeta självständigt och utföra dina uppgifter på ett ansvarsfullt och noggrannt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.