OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du frågvis och en bra lyssnare samt vill arbeta som telefonintervjuare?
Kantar Sifo är Sveriges ledande marknadsundersökningsföretag. Vi utvecklar organisationer, medarbetare och ledare genom att förädla information till insikter som ger omedelbar nytta.
Vi söker dig som är social och kommunikativ och vill arbeta som telefonintervjuare hos oss antingen hemifrån eller från vårt kontor i centrala Göteborg.
Eftersom vi arbetar med människor kommer du ställas inför många olika situationer med varierande svårighetsgrad. Självklart gillar du att prata med människor och är en bra lyssnare. Arbetet går inte ut på att sälja något utan vi samlar in människors upplevelser och åsikter. Det är därför viktigt att du är noggrann och kan se både helheten och sammanhangen i det som berättas. Som telefonintervjuare är du kärnan i vår verksamhet och vi erbjuder dig ett omväxlande och lärorikt arbete.
Som telefonintervjuare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att genomföra olika typer av undersökningar per telefon med hjälp av dator utifrån ett fastställt frågeformulär. Du ska ha lätt för att följa instruktioner, manualer och regler för att uppnå den kvalitet som behövs i intervjuarbetet och som våra kunder förväntar sig.
Hos oss kan du arbeta hemifrån och därmed bo var som i Sverige. Bor du i Göteborg kan du arbeta antingen hemifrån eller från vårt kontor.
Vi har verksamhet både dag och kväll alla vardagar, helg vid behov. All upplärning sker dock alltid kvällstid.
Utbildning ges till alla nyanställda denna sker för närvarande digitalt. Ca 5 timmar dagtid på en bestämd dag.
För att arbeta hemifrån krävs stabil internetuppkoppling, vi tillhandahåller programvaror samt headset.
Mer information om tjänsten fås vid telefonintervju samt om man blir erbjuden att närvara vid en digital informationsträff.
Frågor besvaras enbart via mail.
Vi söker dig som
Har avslutad gymnasieexamen
Behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Som person bör du vara
Självgående
Social och kommunikativ
Bra lyssnare
Prestigelös
Noggrann
Meriterande
Någon form av tidigare telefoniarbete såsom support, kundtjänst, telefonförsäljning
Kunskap inom annat nordiskt språk
Lön: Timersättning inklusive semesterersättning. Kollektivavtal finns. Utbildning tillhandahålls av oss.
Arbetstid: Mån-Tor dagtid 08.00-15.30, Fre 08.00-14.30. Kvällstid Mån-Tor 16:30-21:00, Fre 15:00-19:00. Helg: lördag 10-15 söndag 14-19. Du ska kunna arbeta minst två pass per vecka. Kan du arbeta fler pass per vecka ses det som en fördel. Arbetspass bokar man själv in via en bokningsportal, så man lägger sitt eget arbetsschema, dock alltid utifrån det behov som finns. Behovet varierar över året.