Telefonisamordnare

Arbetsbeskrivning

Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen arbetar med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt fritid och kultur, på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500 anställda.




ARBETSUPPGIFTER
Kanslienheten är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i en stadsdelsförvaltning. Den styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Den berör frågor som offentlighet och sekretess, rättsäkerhet och likabehandling.

Inom kanslienheten finns bl.a. diarium och arkiv, chefssekreterarskap, posthantering, reception, redaktör för personaltidning, kommunikatör, mobilitetsansvarig och nämndsekreterare.

Som telefonisamordnare kommer du att arbeta inom en av förvaltningens stödfunktioner - kanslienheten. Utgångspunkterna i uppdraget för stödfunktionerna är att stödja nämnd, chefer och medarbetare med specialistkompetens genom att:

• ge råd och stöd utifrån sitt kompetensområde.
• samordna och systematisera arbetet i organisationen inom kompetensområdet.
• säkerställa att de beslut, riktlinjer, regler och lagar som gäller för området följs.

Du kommer att arbeta mot samtliga sektorer i förvaltningen. Du kommer att beställa telefoner såväl som abonnemang till förvaltningens medarbetare samt bistå sektorerna med viss support i telefonifrågor.
Du kommer även att ansvara för att kontaktuppgifter till förvaltningens medarbetare är korrekta i Göteborgs Stads telefonbok.

Du kommer att arbeta nära vår utvecklingsledare IT med strategisk inriktning samt med IT-samordnaren. Kanslienheten är därtill en liten enhet med endast sju medarbetare, vilket medför ett stort samarbete oss emellan med våra dagliga arbetsuppgifter som exempelvis posthantering, reception med mera.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefonifrågor.

Du ska dessutom:
• ha en mycket god kommunikationsförmåga samt förmåga att etablera och behålla goda samarbetsrelationer.
• vara pedagogisk och kreativ.
• ha ett strukturerat arbetssätt och vara noggrann.
• ha stor datavana och ett starkt intresse för telefonifrågor.
• kunna driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterad inom området.
• ha god samarbetsförmåga, förmåga att skapa och arbeta i nätverk samt ha ett stort intresse för att ge service.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Adolfsson

Elin Pellegrino
031-365 53 62
Kommunal
031-365 56 00
Johan Forsstrand
0722-434456
Anna-Mia Nilsson
031-701 55 09
Maria Jonsson

Ove Persson
0722-21 40 26
Anna Ridderstad
031-365 64 71
Natascha Radosavljevic
031-368 57 53
Mette Järvsén
031 365 63 29

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Deltid. 50% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 22 juli 2013

Besöksadress

Köpmansgsatan 20 GÖTEBORG
None

Postadress

None
Göteborg, 40482

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024