OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Beskrivning
Just nu söker vi dig som kan förstärka vår IT-drift med fokus på telefoni.
Du har ett genuint intresse för service, problemlösning och utveckling. Rollen som telefonisamordnare handlar om att stötta våra verksamheter inom allt som har med telefoni att göra. Tillsammans med dina kollegor ska du skapa stabilitet och supportera användarna i Mora, Orsa och Älvdalens kommuner.
Arbetsuppgifter
Som telefonisamordnare kommer du att samordna och leda arbetet kring telefoni i Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. Du deltar aktivt i ett dalagemensamt forum gällande telefonifrågor, planerar och genomför utbildningar samt stöttar kontaktcenter i respektive kommun samt internt på IT-enheten. Du hanterar ärenden i form av felanmälningar och beställningar kopplat till telefoni, tar fram och förbättra processer och rutiner för telefonihanteringen. Du hanterar även kommunikation så som förbättringsåtgärder och felanmälningar mot leverantör.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker tjänsten är serviceinriktad och kundorienterad. Du har viljan och intresset att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera kvalitativa lösningar. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du är initiativtagande och självgående.
Du är strukturerad och van att arbeta enligt fastställda processer och arbetsmetoder. Det är naturligt för dig att arbeta mot uppsatta mål och deadlines.
Du har förmåga att skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt.
Du har mycket god förmåga att ta till dig information och uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
Det är meriterade om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med telefonifrågor, arbetat med något MDM-system och/eller i något ärendehanteringssystem såsom t.ex. Service Manager.
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.
Krav
Du skall ha relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
IT-enheten
Mora, Orsa och Älvdalens kommuner har en gemensam enhet för informationssystem och informationsteknologi, IT. Enheten leder och utför arbetet både när det gäller drift och strategisk utveckling inom IT-området. Enheten är placerad i Mora kommun. Den politiska samordningen mellan kommunerna är organiserad i en gemensam servicenämnd.
IT-enhetens anda präglas av engagemang, delaktighet, vilja, arbetsglädje och att sätta kunden i fokus.
Enhetens mål är att få:
- Mer nytta för varje satsad IT-krona, genom sitt stöd till kommunernas verksamheter vid styrning, prioritering och planering av IT -investeringar.
- Samordnat och samlokaliserad IT kompetensutnyttjande.
- Samverkan inom verksamhetsutveckling med koppling till IT.
- Konsolidering, standardisering och automatisering av IT stöd.
- Driftstabil och samordnad IT drift.
Med tre kommuner som uppdragsgivare finns en stor variation av uppdrag och utvecklande utmaningar.
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Jansson
Sinisa Cicovic