OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borlänge är en framtidsinriktad kommun. Här finns visioner om framtiden och mycket är på gång. Kommunen är Borlänges största arbetsgivare med verksamheter inom många viktiga områden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll i Borlänges utveckling.
IT tillhör sektorn Verksamhetsstöd, som är en utav fyra sektorer i Borlänge kommun. Sektorn har en central roll i kommunen då man stödjer de andra sektorerna (Bildningssektor, Sociala sektorn och Samhällsbyggnadssektorn) med bla Ekonomi, Personal, IT, Kost- och lokalservice.
IT agerar stödjande och rådgivande till hela kommunkoncernen inom Tele & IT-relaterade frågor, dessutom handhar man inköp av telefoni-, datorutrustning, IT-support, utveckling och drift av hela kommunens Tele och IT-miljö.
Telekundtjänst är en funktion som utvecklar och förvaltar kommunens telefoniplattform. Nuvarande telefonilösning baseras på Centrex som växelsystem och Trio som hänvisnings- och administrationssystem. Hela lösningen är molnbaserad och driftas i Haninge av Telia. Lösningen innehåller såväl mobila som fasta anknytningar samt olika typer av svarsgrupper. Det är en gemensam lösning för alla dalakommuner med möjlighet till trafikstyrning mellan kommunerna. Borlänge kommun har ca 2300 anknytningar.
Tjänsten som Telefonisamordnare är organisatoriskt och fysisk placerad på IT-enheten.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som telefonisamordnare är för dig som triggas av att arbeta i en social roll där du skapar ett värde för alla dina kollegor i Borlänge kommun.
Arbetet innehåller kontakter med våra interna användare både via telefon och i vår servicedisk. Du kommer att jobba med beställning och utlämning av telefoner, Ipads och abonnemang, ta emot felanmälningar och hantera supportärenden. Administration och registervård i Trio.
Du ska agera rådgivare till verksamheterna inom telefoniområdet. Vi arbetar aktivt för en bättre telefonikultur inom Borlänge kommun.
I arbetet i vår servicedisk så ingår även att hjälpa till med enklare IT-ärenden. Alla ärenden registreras i vårat ärendehanteringssystem. Vi arbetar i ett team med stort ansvarstagande gentemot våra kunder och rycker in där det behövs.
Du ska vara driven, självgående och gilla att ge service till människor.
KVALIFIKATIONER
• Du har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet inom området som kan bedömas som likvärdig.
• Du har erfarenhet av och ett intresse för telefonifrågor.
• Erfarenhet av Centrx/Trio är meriterande.
• Det är meriterande att ha jobbat med servicen inom IT och Telefoniområdet.
• Du en utåtriktad strukturerad, flexibel och positiv till förändringar.
• Du är drivande, initiativrik, självgående och lösningsorienterad.
• Du ska vara tycka om och vara bekväm i att prata inför människor.
Dessutom är det viktigt att du har lätt för att samarbeta. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Borlänge kommun har beslutat att ej ta emot bifogade filer till ansökan utan att ni endast söker via det standardiserade ansökningsformuläret. Vi kommer kontakta dem vi önskar skall komplettera sin ansökan med exempelvis intyg/betyg.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.
Välkommen med din ansökan!
All försäljning av annonsering och konsulttjänster i denna rekrytering avböjs bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Bjurling, IT-chef
Vision, Peter Bengtsson
0243-661 00
IT-chef Eva Bjurling
0243-666 38
Enhetschef Jan Stegarås
0243-740 58