Telefonist

Arbetsbeskrivning

Telekom/Service Luleå kommun växel hanterar i genomsnitt 2500 inkommande samtal per dag från medborgare, kommunala verksamheter och bolag. En telefonist hos oss ska ha god allmänbildning, vara stresstålig, ha goda IT-kunskaper och grundläggande kunskap i hur en kommun fungerar. Du måste snabbt kunna sätta dig in i de mest skilda frågor och snabbt vägleda inringande till rätt funktion. I Luleå kommun växel arbetar åtta telefonister och en receptionist och dina arbetsuppgifter kan även innebära visst receptionsarbete. Arbetstid: 8-17 måndag - fredag. Kvalifikationer - God datavana - Erfarenhet från hänvisnings- och växelsystem - Svenska och engelska i tal och skrift - Goda kunskaper om den offentliga sektorn - Gymnasieutbildning eller motsvarande Egenskaper som behövs under en normal arbetsdag - Förmåga att snabbt fånga upp medborgarens behov - Informationssökare - Flexibel och serviceinriktad Meriterande - Flerspråkighet (förutom engelska) - Erfarenhet från Trio Hänvisningssystem och Alcatel-Lucent växelsystem. För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande OBSERVERA Vi söker både en tillsvidare och ett vikarie. En ansökan räcker för båda befattningarna (tillsvidare och vikariatet). Ange om du endast intresserad av den ena befattningen. Skicka endast med personligt brev och/eller CV. Inga betygskopior. Vid en eventuell intervju kan dessa tas med.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024