OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland.Vår uppgift är att erbjuda god hälso- och sjukvård som präglas av omtanke, tillgänglighet och kvalitet.Vi arbetar för bättre folkhälsa, god miljö, rikt kulturliv, bra kommunikationer, för tillväxt och mångfald.Det ska vara gott att leva, bo och verka i Västra Götaland
Regionservice är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och har i uppdrag att förse regionens verksamheter med servicetjänster.Telefoniservice ingår som en del i Regionservice telefonitjänst och levererar samtals- och larmförmedling för regionens verksamheter.
Telefoniservice har fyra telefonistcenter placerade i Borås, Göteborg, Skövde och Vänersborg.Omfattningen idag är 32 500 anknytningar och Telefoniservice ca 100 telefonister svarar dagligen på omkring 20 000 samtal och förmedlar ca 200 akuta medicinska larm i månaden.
Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter innebär att lotsa in våra kunder i organisationen, samtalsförmedling, patientupplysning och larmhantering av medicinska och tekniska larm.Du kommer också att sköta administration och hantering av katastrofstöd, sökare, jourändringar och jourlistor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande samt datavana och kunskap och förståelse för olika kommunikationssystem.Kunskap om Västra Götalandsregionens verksamhet är meriterande.
Som person är du serviceinriktad och har ett trevligt bemötande samt har en väl utvecklad kommunikativ förmåga.Du behärskar såväl svenska som engelska och det är meriterande om du har ytterligare språkvana.Du är en ärlig och pålitlig person med stor ansvarskänsla som kan hantera stressiga situationer då arbetet medför stort ansvar.Du är positiv och glad och bidrar till ett gott arbetsklimat och god stämning på arbetsplatsen.Du kan hantera mycket information och kommunicera denna på ett begripligt sätt till våra kunder.Vi ser också att du är intresserad av att lära dig nya saker i arbetet.
Meriterande är om du har kunskap av våra system Vision 80/20 samt växel MD110, Centrex och Cisco.Vi ser gärna såväl manliga som kvinnliga sökande till platserna.
Arbetstid
Telefoniservice är en dygnet-runt-öppen verksamhet, vilket innebär att du skall kunna arbeta både dag, kväll, natt och helg.Du ska vara tillgänglig för timanställning under hela nästa år och kunna arbeta heltid under sommaren, då vi har ett löpande behov av våra timvikarier.Uppge din tillgänglighet i din ansökan!
Upplysningar
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Facklig företrädare
Ansökan sänds till
Vi ser helst att Du ansöker med vårt digitala ansökningsformulär.Gå in på vår hemsida www.vgregion.se/jobb och ansök via länken längst ner i annonsen.
Du kan också skicka din ansökan till Västra Götalandsregionen, Regionens Hus, Diariet, 542 87 Mariestad.
Välkommen med ditt CV samt personligt brev.Betyg och intyg medtages vid eventuell intervju eller efter anmodan.
Märk ansökan med ref.nr SN 531-2010-i.
Sista ansökningsdag är 2010-12-15.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56