Telefonist

Telefonist

Arbetsbeskrivning

Har du en avslutad gymnasieutbildning och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som telefonist är du Skatteverkets ansikte utåt och den första kontakten för dem som ringer oss.

Om jobbet

Du arbetar i Skatteverkets telefonväxel med att ta emot och koppla samtal och meddelanden från medborgare och företag och från Skatteverket internt, hantera utlandssamtal samt ge upplysningar och informationsservice åt medborgare. Arbete kan också komma att innebära kategorisering av e-post

Du tillhör upplysningssektion 8 på upplysningsenhet, västra på Kundmötesavdelningen i Mariestad. På vår sektion är vi 15 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift
- ha goda kunskaper i svenska och engelska
- vara serviceinriktad, positiv, utåtriktad och lyhörd
- vara stresstålig
- samt ha förmåga att hantera en hög arbetsbelastning
- kunna arbeta självständigt.

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning
- flerårig arbetslivserfarenhet på Skatteverket
- flerårig erfarenhet av telefonväxelsystemet MXOne, InAttend och Solidus
- arbetslivserfarenhet av service och bemötande via telefon
- it-erfarenhet i informationssökning och digitala medier.

Bra att veta

Anställningen är ett vikariat, fr.o.m. 20-05-22  t.o.m. 21-05-31.

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 21 april 2020

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024