OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skillnaden startar med oss.
Våra medarbetare är Västra Götalandsregionens blodomlopp och skapar förutsättningarna för att vård och samhälle fungerar. Som telefonist gör du skillnad genom att förmedla trygghet i samtalsförmedling och hantering av akuta medicinska larm.
Arbetsbeskrivning
Du är en del av en arbetsgrupp bestående av telefonister och systemadministratörer. Telefoniservice finns på tre orter och vi stöttar vården dygnet runt årets alla dagar. Vi söker nu telefonist med placering i Borås som kommer att jobba dag, kväll och helg. Nattarbete kan, vid behov, bli aktuellt.
Du besvarar inkommande samtal och hjälper de som ringer att hamna rätt och ger information om telefontider och tillgänglighet på olika mottagningar. Andra förekommande arbetsuppgifter är:
- hantering av akuta medicinska larm
- vägledning till rätt funktioner för både allmänhet och regionens verksamheter
- administration och hantering av katastrofstöd, sökare, jourändringar och jourlistor.
För att ge god service i rollen som telefonist behöver du:
- vara stabil och trygg i dig själv och kunna förmedla trygghet i samtal, även i pressade och akuta larmsituationer
- kunna arbeta i ett högt arbetstempo och både lyssna och söka efter information samtidigt
- vara flexibel och vara öppen för utvecklingsmöjligheter då vi arbetar med ständiga förändringar
- ha mycket god samarbetsförmåga men också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt
Du har minst 3-årig gymnasiekompetens och goda datorkunskaper. Du har även erfarenhet från tidigare växel- eller receptionistarbete.
Erfarenhet från att arbeta i telefonisystem för växel som t.ex. vision 80/20, contact center eller annat telefoniarbete krävs.
Meriterande är ytterligare språkvana och om du har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer.
Vi ser fram emot din ansökan!
Regionservice vision är att bli Sveriges ledande servicepartner inom vården! Vi levererar med glädje kvalitativa servicetjänster till Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi vår serviceleverans och blir lite bättre varje dag.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Pethra Zollfrank, teamchef
010-441 40 61
Peter König, koordinator underhåll
010-441 40 64
Lena Floberg, koordinator konsultation
010-441 40 87
Sara Palm
0700-85 26 34
Lina Loberg
0700-82 53 30
Thomas Asplund
0700-81 66 44
Pethra Zollfrank, teamchef (semester v 44)
0702-36 40 77
Jonas Andersson, teamchef
0700-82 23 69
Ulrica Ahlqvist, Teamchef
0700-82 52 75
Teamchef: Jari Hedelin
0700-20 75 77