Telefonist

Telefonist

Arbetsbeskrivning

Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Trivs du med både självständigt arbete och samarbete?  Som telefonist är du Skatteverkets ansikte utåt och den första kontakten för dem som ringer oss.

Om jobbet

Du arbetar i Skatteverkets telefonväxel med uppgiften att ta emot och koppla samtal och meddelanden från medborgare och företag och från Skatteverket internt. Vidare hantera utlandssamtal samt ge upplysningar och informationsservice åt medborgare.

Du tillhör upplysningssektion 8 på upplysningsenhet, västra på Kundmötesavdelningen i Mariestad. På vår sektion är vi 15 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift
- ha goda kunskaper i svenska och engelska
- vara serviceinriktad, positiv, utåtriktad och lyhörd
- vara stresstålig samt ha förmåga att hantera en hög arbetsbelastning
- kunna arbeta självständigt.

Du ska även ha:

- aktuell erfarenhet av arbete på Skatteverket
- aktuell erfarenhet av telefonväxelsystemet MXOne, InAttend och Solidus
- arbetslivserfarenhet av service och bemötande via telefon
- it-erfarenhet i informationssökning och digitala medier.

Bra att veta

Anställningen är en timanställning under perioden 2021-03-29 - 2022- 01-31.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. I webbformuläret svarar du också på några kompletterande frågor som bland annat ersätter ett personligt brev.

Med anledning av Covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024