Telefonist

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen i Kronobergs län är en statlig myndighet med ca 180 anställda.
Vill Du vara med och utveckla länet och Länsstyrelsen? Vi vill att vårt län har en hållbar utveckling med tillväxt i balans. Länsstyrelsen är en viktig samhällsaktör och vi tänker och agerar framåt med visionen att vi ska vara ett föredöme, och genom vårt värdegrundsarbete. Vägen till visionen går genom våra fem strategier; att bygga en sund, effektiv och modern organisation, öka tillgängligheten och sätta dem vi är till för i centrum, utveckla kommunikationen intern och externt, aktivt delta i samverkan med näringslivet och offentliga aktörer och genom att utveckla verksamheten tvärsektoriellt och göra rätt prioriteringar.


Telefonistorganisationen har ett nationellt uppdrag och står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på 10 tillsvidareantällda samt några timvikarier som varje vardag mellan 08.00-16.30 svarar på ca 2000 samtal.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mail. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service. Utöver telefonistrollen kommer du att coacha telefonisterna i samtalen och utveckla verksamheten till en kundtjänst.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god kompetens i och vana att arbeta med dator som verktyg. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Vilja och förmåga att bidra till utveckling. Krav är att du har genomgått utbildning i kundkommunikation och bemötande. Du ska vara en god lyssnare och kommunikativ. Utpräglat serviceinriktad. Intresse av samhällsfrågor. Målinriktad och förmåga att driva teamet mot utsatta mål. Meriterande är om du har någon kundtjänsterfarenhet och om du har någon kunskap i något av de nationella minoritetsspråken, t ex. finska, samiska, meänkieli, romani chib eller jiddisch. Även erfarenheter av diarieföring, ärende och dokumenthanteringssystem är meriterande.

Lyhörd och van vid att jobba med telefon som arbetsredskap, stresstålig. Kunna hantera externa och interna kunder på ett professionellt sätt. Som coach krävs att du är uppmuntrande och nyfiken. Du kan se situationer från flera perspektiv och drivs av verksamhetes mål och visioner. Du ser möjligheter innan alla andra. Du kan prioritera och vara bestämd när så krävs.




ÖVRIGT
Vi erbjuder en bra arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid. Vi ser mångfald bland våra medarbetare som en självklarhet. Kunskaper i minioritetspråk är av stort värde.

Vi tillämpar provanställning i 6 månader.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Martin
010-2237000
Carin Karlsson
010-2237000
Sara Lamme
010-223 70 00
Eva Nilsson
010-223 70 00
Per-Anders Persson
010-223 70 00
Stefan Carlsson
010-223 70 00
Fredrik Holm
010-223 70 00
Anders Joelsson
010-223 70 00
Kerstin Carlsson
010-223 70 00
Kommunikationsansvarig Johanna Martin
010-2237000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Kronobergs län VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-01-01 .
  • Publicerat: 22 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 8 35186 VÄXJÖ
None

Postadress

Kungsgatan 8
VÄXJÖ, 35186

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024