Telefonist

Telefonist

Arbetsbeskrivning

Skillnaden startar med oss.

Våra medarbetare är Västra Götalandsregionens blodomlopp och skapar förutsättningarna för att vård och samhälle fungerar. 
 
Arbetsbeskrivning


Vi kan service och vet vikten av att vårt arbete görs rätt. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. 

Du är en del av en arbetsgrupp bestående av telefonister och systemadministratörer. Telefoniservice finns på tre orter och vi stöttar vården dygnet runt årets alla dagar. Vi söker nya medarbetare med placering i Borås som ska jobba dag, kväll och helg. Nattarbete kan vid behov förekomma.   

Som telefonist gör du skillnad genom att förmedla trygghet i samtalsförmedling och hantering av akuta medicinska larm. Du besvarar inkommande samtal och hjälper de som ringer att hamna rätt och ger information om telefontider och tillgänglighet på olika mottagningar. Andra förekommande arbetsuppgifter är: 

- hantering av akuta medicinska larm
- vägledning till rätt funktioner för både allmänhet och regionens verksamheter
- administration och hantering av katastrofstöd, sökare, jourändringar och jourlistor.


För att ge god service i rollen som telefonist behöver du:

- vara stabil och trygg i dig själv och kunna förmedla trygghet i samtal, även i pressade och akuta larmsituationer
- kunna arbeta i ett högt arbetstempo och både lyssna och söka efter information samtidigt
- visa intresse, vilja och engagemang till att utföra ett bra arbete
- ha mycket god samarbetsförmåga men också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt

Du har treårig gymnasieutbildning och erfarenhet från växel- och hänvisningssystemarbete, contact center eller annat telefonistarbete. Du har goda kunskaper i MS Office samt vana att lära dig och arbeta i olika it-system.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska till exempel genom att förstå och förmedla komplicerad eller omfattande information.   

Meriterande är ytterligare språkvana, tidigare erfarenhet av telefoniarbete samt erfarenhet av nattarbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer.

Övrigt

Urval kommer att ske först efter v.33. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Regionservice vision är att bli Sveriges ledande servicepartner inom vården! Vi levererar med glädje kvalitativa servicetjänster till Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi vår serviceleverans och blir lite bättre varje dag.



Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Pethra Zollfrank, teamchef
010-441 40 61
Peter König, koordinator underhåll
010-441 40 64
Lena Floberg, koordinator konsultation
010-441 40 87
Sara Palm
0700-85 26 34
Lina Loberg
0700-82 53 30
Thomas Asplund
0700-81 66 44
Pethra Zollfrank, teamchef (semester v 44)
0702-36 40 77
Jonas Andersson, teamchef
0700-82 23 69
Ulrica Ahlqvist, Teamchef
0700-82 52 75
Teamchef: Jari Hedelin
0700-20 75 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice, Borås
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024