Telefonist

Telefonist

Arbetsbeskrivning

Nu söker Telefoniservice i Mölndal nya medarbetare till vårt team!

Arbetsbeskrivning

Du är en del av en arbetsgrupp bestående av telefonister och systemadministratörer.

Telefoniservice finns på tre orter och stöttar vården dygnet runt, årets alla dagar. Som telefonist arbetar du i flera system, förmedlar samtal och vägleder allmänheten med rätt information.

Andra förekommande arbetsuppgifter är:

- hantera, larma och övervaka akuta medicinska larm
- vägledning till rätt funktioner för både allmänhet och regionens verksamhet
- administration och hantering av katastrofstöd, jourändringar och jourlistor.

Arbetet är förlagt under dag, kväll och helg. Nattarbete kan förekomma vid behov.

För att ge god service i rollen som telefonist behöver du:

- ha en hög stresstålighet och inneha ett lugn när du hanterar samtal i pressade och akuta larmsituationer
- kunna arbeta i ett högt arbetstempo och både aktivt lyssna och söka efter information samtidigt
- ha mycket god samarbetsförmåga men också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt.

Du har gymnasieutbildning och goda kunskaper i Microsoft 365, samt vana att lära dig, och arbeta i, olika IT-system. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och har förmågan att förmedla komplex information på ett begripligt sätt.

Meriterande är erfarenhet av växel- och hänvisningssystemarbete, Contact center eller annat telefonistarbete. Det är även meriteterande med erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer. 

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Som en del i vårt team lägger du som medarbetare grunden för en fungerande vård.

Vi erbjuder introduktion för alla nyanställda som pågår i ca 7-10 veckor. Detta för att du ska få en så bra start som möjligt på ditt nya jobb. Placering för tjänsterna är på Flöjelbergsgatan i Mölndal.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba%20hos%20oss.pdf%20


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telefoniservice, Mölndal
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 oktober 2023

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024