Telefonist

Telefonist

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Du är en del av en arbetsgrupp bestående av telefonister och systemadministratörer.

Telefoniservice finns på tre orter och stöttar vården dygnet runt, årets alla dagar. Som telefonist arbetar du i flera system, förmedlar samtal och vägleder allmänheten med rätt information.

Andra förekommande arbetsuppgifter är:

hantera, larma och övervaka akuta medicinska larm
vägledning till rätt funktioner för både allmänhet och regionens verksamhet
administration och hantering av katastrofstöd, jourändringar och jourlistor.

Arbetet är förlagt under dag, kväll och helg. Nattarbete kan förekomma vid behov.

För att ge god service i rollen som telefonist behöver du:

ha en hög stresstålighet och inneha ett lugn när du hanterar samtal i pressade och akuta larmsituationer
kunna arbeta i ett högt arbetstempo och både aktivt lyssna och söka efter information samtidigt
ha mycket god samarbetsförmåga men också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt.

Du har gymnasieutbildning och goda kunskaper i Microsoft365, samt vana att lära dig, och arbeta i olika IT-system. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och har förmåga att förmedla komplex information på ett begripligt sätt, samt har erfarenhet av växel- och telefoniarbete.

Det är meriterande med erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer. 

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Som en del i vårt team lägger du som medarbetare grunden för en fungerande vård.

På telefoniservice erbjuder vi introduktion för alla nyanställda som pågår i ca 7-10 veckor. Detta för att du ska få en så bra start som möjligt på ditt nya jobb. Placering för tjänsterna är på Södra Älvsborgs sjukhus i Borås.




Vi ser fram emot din ansökan!
Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024