OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 64 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Teleenheten är organiserad under IT-avdelningen i Mölndals stad. Verksamheten består av en telefonistfunktion och en teknisk supportfunktion för hela stadens organisation. Telefonistfunktionen förmedlar samtal till våra 2700 anknytningar och arbetar för att ge en god service med hög tillgänglighet till stadens invånare. Teknik-supporten utvecklar och administrerar tjänster och produkter som stadens verksamheter behöver för sitt uppdrag.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som växeltelefonist under varierande arbetstider, dagtid, måndag till fredag. Arbetet innebär att ta emot och förmedla samtal på ett professionellt och effektivt sätt, så att den som ringer kopplas till rätt person eller funktion. Uppgiften kräver god uppmärksamhet och förmåga att ställa relevanta frågor för att snabbt få insikt om vad ärendet gäller och därmed kunna vägleda dem som ringer. Övriga uppgifter som kan förekomma i tjänsten är att administrera person- och abonnentuppgifter för anknytningar, som t ex namn, arbetsuppgifter och arbetstider. Du har en viktig roll när det gäller service, tillgänglighet och bemötande och ska verka för stadens medborgares bästa.
KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är att du har minst ett års erfarenhet som telefonist från växel, > 200 anknytningar. Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift. Meriterande är om du har ytterligare andra språkkunskaper. Du ska ha Goda kunskaper i Microsoft Office 2010, modulerna Outlook, Word och Excel
Som person är du representativ, tolerant och kan arbeta rationellt även under tillfällen då det är många inkommande samtal. En hög servicegrad, ett gott bemötande och en god uttrycksförmåga kännetecknar din personlighet. Vidare har du en god samarbetsförmåga för ett gruppbaserat arbetssätt men är även den som kan agera självständigt när så krävs.
Det är meriterande om du har erfarenhet av telefonisystemet, Mitel MXONE (f d Ericsson MD110) med hänvisningssystem och telefonistverktyg CMG/InAttend eller NOW. Har du dessutom erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter i annan kommunal förvaltning och erfarenhet av elektronisk ärendehantering, gärna Nilex 8.9 ser vi det som ett stort plus.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Persson
031-315 25 31
Annika Samuelsson
031-315 25 33
Josef Kelilnejad
031-315 25 32
Martin Levin
031-317 25 81
Enhetschef Teleenheten Peter Storgaard
031-315 35 51
Samordnare Andreas Lindhardt
031-315 35 41