OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en avslutad gymnasieutbildning och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som telefonist är du Skatteverkets ansikte utåt och den första kontakten för dem som ringer oss.
Om jobbet
Du arbetar i Skatteverkets telefonväxel med att ta emot och koppla samtal och meddelanden från medborgare och företag och från Skatteverket internt, hantera utlandssamtal samt ge upplysningar och informationsservice åt medborgare. Arbete kan också komma att innebära kategorisering av e-post
Du tillhör upplysningssektion 8 på upplysningsenhet, västra på Kundmötesavdelningen i Mariestad. På vår sektion är vi 15 kollegor.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.
I det här jobbet ska du:
- ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift
- ha goda kunskaper i svenska och engelska
- vara serviceinriktad, positiv, utåtriktad och lyhörd
- vara stresstålig samt ha förmåga att hantera en hög arbetsbelastning
- kunna arbeta självständigt.
Du ska även ha:
- en avslutad gymnasieutbildning
- flerårig arbetslivserfarenhet på Skatteverket
- flerårig erfarenhet av telefonväxelsystemet MXOne, InAttend och Solidus
- arbetslivserfarenhet av service och bemötande via telefon
- it-erfarenhet i informationssökning och digitala medier.
Bra att veta
Anställningen är ett vikariat för perioden fr.o.m. 2020401 t.o.m. 211231.
På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39