OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telefonisektionen, Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen
Är du en serviceinriktad person med höga krav på noggrannhet? Är du flexibel och har lätt för att samarbeta? Som telefonist kan vi erbjuda dig varierande arbetsuppgifter i en spännande miljö.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som telefonist kommer du att arbeta i Regeringskansliets telefonväxel. Du kommer att besvara och förmedla inkommande externa och interna samtal, vägleda de inringande rätt inom Regeringskansliet och till andra myndigheter samt informera och svara på vissa frågor. Du kommer även att förmedla uppgifter i hänvisningssystemet InAttend, ta fram information från olika webbsidor och informera om webbkatalogens funktioner. Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande och erfarenhet av att arbeta i stor telefonväxel. För att lyckas i rollen krävs att du är allmänbildad och har ett intresse för samhällsfrågor och god kunskap i intern informationssökning. Du ska även ha grundläggande kunskaper i Word, Excel, Outlook, Palasso och dokumenthanteringssystem. Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska krävs också. Har du andra språkkunskaper samt kunskap om Regeringskansliets verksamhet är det meriterande.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du har personlig mognad, att du har förmåga att se till helheten och att du är initiativtagande. Vidare har du stort intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är flexibel, handlingskraftig och strukturerad och har lätt för att samarbeta med andra. Du behöver vara stabil i pressade situationer.
Övrigt
Tillsvidare anställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Suzanne Nyström som är sektionschef, på 08-405 49 27. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Maria Themnér på 08-405 89 25. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00; Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST (Melanie Hedlund Bjersten). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 september 2021.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35