OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/
Folktandvården i Kalmar län består av allmäntandvård med kliniker spridda i hela länet och specialist- och sjukhustandvård i de tre kuststäderna Kalmar, Oskarshamn och Västervik. Här arbetar ca 400 medarbetare med ett tydligt fokus på hälsoinriktad tandvård utifrån en bred kompetensgrund. För att leva upp till detta är kontinuerlig utveckling av hela organisationen en självklarhet. Vi tror på målstyrda kliniker med stor frihetsgrad ledda av kompetenta, engagerade och visionsstyrda medarbetare.
Folktandvårdens kontaktcenter ska öka tillgängligheten och förbättra omhändertagandet av våra kunder. Kontaktcentret startar sin verksamhet i projektform den 1 januari 2017 och kommer att inrymmas i Folktandvården Ljungbyholms lokaler som ligger i lantlig och kustnära omgivning, med pendelavstånd till både Kalmar och Karlskrona. Vi söker nu två telefonister.
Som telefonist på Folktandvårdens kontaktcenter besvarar du inkommande samtal och bokar tid åt kunder med akuta besvär. De kliniker som ingår i projektet är Folktandvårdens kliniker i Kalmar kommun, det vill säga Smålandsgatan, Berga centrum, Lindsdal och Ljungbyholm. Tjänsten kan även innehålla vissa administrativa arbetsuppgifter åt klinikerna som deltar i projektet, exempelvis tolkbokning.
Vi söker dig som har erfarenhet av telefonsupport. Om du har tandvårdsbakgrund är det meriterande men inget krav. Datorvana och goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett måste. Ytterligare språkkunskaper kan vara meriterande. Som person är du lyhörd med en god servicekänsla och har förmågan att bygga upp och underhålla relationer med dina kunder, såväl internt som externt. Du har förmåga att fatta snabba och genomtänkta beslut med fokus på patientsäkerhet. Tjänsten ställer höga krav på en flexibelt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.