OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om AnswerOnline Sverige AB
Vi är i dag 13 anställda med kontor på Fiskaregatan 46 mitt på Kvarnholmen i centrala Kalmar. Vi har utarbetade rutiner för Kvalitet & miljö - samt Högsta kreditvärdighet AAA som vi har haft i över 10 år
Vi är Medlemmar i Almega Tjänsteföretagen samt avtal med Unionen
För mer information om våra tjänster, besök oss på www.answeronline.se
Vi hanterar mängder med samtal varje dag och inget samtal är det andra likt. Vi vill att du lätt skall kunna anpassa dig i olika situationer och alltid kunna ge bästa service med ett leende på läpparna. Vi vill att du tillför positiv energi till medarbetare och kunder.
Vi har erbjuder även digitala tjänster som ex chattjänster på våra kunders hemsidor.
Det här måste du vara bra på:
Behärska svenska språket i tal och skrift. Kan hantera stressade situationer.
Datorvana med mycket god tangentbordsteknik.
Utbildningsbakgrund:
Gymnasieutbildning. Goda kunskaper i engelska språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande
Personliga egenskaper:
Ärlig. Ansvarskännande. Serviceinriktad. Stresstålig. God simultankapacitet. God uppfattningsförmåga.
Hög arbetsnärvaro. God samarbetsförmåga. Hög social kompetens.
Vad gör vi?
AnswerOnline Sverige AB arbetar med svarstjänster för inkommande samtal och har gjort detta i över 25 år ( ej utgående telefoni som telemarketing / sälj etc). Under året erbjuder vi även digitala tjänster som Chatt för webb och sociala media.
Vi erbjuder små till medelstora företag personliga telefonitjänster samt digitala chattjänster. Med vår rutin och kompetens och tekniska plattform ser vi till att våra kunder får bästa möjliga hantering av sina kundkontakter. Våra kunder representerar allt från stora företag, till en mängd små och medelstora företag i de flesta branscher.
Våra kunder är spridda över hela Sverige med en koncentration till storstäderna främst Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som kundkommunikatör / telefonist arbetar du uteslutande med datorn som hjälpmedel. Du svarar på inkommande samtal åt företag i de flesta branscher enligt våra kunders önskemål. Det kan vara allt från en växeltjänst där samtal skall kopplas till önskad person eller lämna information samt ta emot meddelanden, hantera bokningar mm. Inget samtal är det andra likt vilket skapar varierande och roligt arbete.
Ett flertal av våra kunder arbetar med utlandet så ett krav är att du skall kunna tala samt förstå engelska.
Arbetstid
Arbetet gäller främst måndagar då vi har som mest. I mån av tid kan det bli mer arbetstid vid enstaka tillfällen eller vid semesterperiod etc.
Våra öppettider är vardagar 07:00-19:00 under dessa tider skall man kunna jobba.
Det kan hända att vi har intervjuer innan sista ansökningsdag
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?