OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Responda Group är en leverantör av professionell svarsservice och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov. Sedan starten 2008 har vi haft målet att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice.
Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen ca. 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsätter ca. 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.
Arbetsuppgifter
Här kommer du besvara inkommande samtal, det kan innebära att du lämnar ut information, kopplar inringande eller tar ett meddelande som skickas vidare till rätt person.
Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Vi bedriver ingen försäljning.
Du kommer vara "ansiktet utåt" för våra kunder vilket ger dig en fantastisk möjlighet att få prata med personer med olika bakgrund och från olika delar i världen. Då vi fått förtroende att hjälpa drygt 2200 olika företag så ställer vi höga krav på din förmåga att bemöta alla på ett professionellt och serviceinriktat sätt.
Din profil
Här trivs du om du är ansvarsfull, positiv och flexibel. Du vill vara med och bidra till dina kollegors trivsel genom att sprida en god stämning på arbetsplatsen. Du är duktig på att kommunicera, både muntligt och skriftligt, samt tycker om att ha kundkontakt och att arbeta i en organisation med högt tempo. Ditt främsta arbetsverktyg är datorn vilket kräver att du är en van datoranvändare samt har lätt för att lära dig nya system. Stor vikt kommer att läggas på din vilja och dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- Rätt utbildning för tjänsten eller likartad arbetslivserfarenhet
- God datorvana
Meriterande
- Erfarenhet från serviceyrken
- Goda kunskaper i finska, både tal och skrift är meriterande
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Responda Group. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Våra kärnvärden Nyskapande - Kompetenta - Engagerade speglar vår interna verksamhet och hur våra kunder uppfattar oss.
Villkor
Tillsvidareanställning, månadslön med schemalagd arbetstid. Kollektivavtal finns.
Responda Group Academy
Som nyanställd hos oss får du en introduktion i allt du behöver veta och kunna för att utföra ditt arbete. Vi kommer exempelvis berätta mer om vilka vi är, våra tjänster, system, kunder och hur vi hanterar samtal. Utbildningen är ca. 2-3 veckor men anpassas utifrån tidigare erfarenhet. Vi blandar teorigenomgång och självstudier med praktik i växeln, allt för att stärka din kunskap. Som ny telefonist kommer du få sitta med en mentor som hjälper dig tills du känner dig trygg att börja hantera samtal själv. Välkommen till oss inom Responda Group!
Har du frågor kontakta:
E-post: mailto:maja.andersson@axoconsulting.se
Telefon: tel:073-236 22 94
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.