Telefonist / Receptionist

Arbetsbeskrivning

Ditt nya jobb Vi har beslutat att ha dubbel bemanning i vår växel och söker därför ytterligare en Telefonist / Receptionist.Tjänsten är en heltidstjänst med arbetstid mellan 07.00-16.00.Vi behöver en erfaren och rutinerad telefonist / receptionist som kan ta över arbetet relativt snabbt.Vi finns representerade över hela Sverige och har ett högt antal inkommande samtal.Hälften av våra ca 350 anställda tillbringar en stor del av sin tid på resande fot vilket ställer krav på Dig att Du ser till att företagets telefonpolicy efterlevs. Som Telefonist / Receptionist kommer du att vara företagets ansikte utåt och du ansvarar för att ta emot besökare - såväl kunder som medarbetare - och ser till att de känner sig välkomna.Därutöver kommer ni att sköta sedvanliga receptionistuppgifter såsom att ta emot våra besökare, posthantering, ansvara för bokning av och ordningen i våra konferensrum och se till att det finns pausförtäring, konferensluncher m.m.Vi kommer successivt att lägga över fler uppgifter i Receptionen.Du har arbetat som telefonist / receptionist tidigare och vill fortsätta att utvecklas i denna utåtriktade serviceroll.Du behöver ha goda kunskaper i engelska språket, både i tal och skrift, då många av företagets kunder är internationella.Officepaketet, främst Word och Excel, används flitigt och att du är en van datoranvändare är ett absolut krav. Din erfarenhet Du har mångårig erfarenhet av arbete som telefonist / receptionist och vill fortsätta att utvecklas i denna utåtriktade serviceroll.Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för att ge mycket god service och som förstår vikten av att vara ett företags ansikte/röst utåt.Vår internationella miljö kräver att Du har goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift.Om Du dessutom talar Holländska så är det ytterligare en merit. Idag använder vi oss av Siemens Hipath och Total-view, men kommer att byta detta inom en snar framtid, det är naturligtvis en merit om Du har arbetat i det systemet tidigare men det är inget krav.Du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och Excel men även i Lotus Notes.Att du är en van datoranvändare är ett absolut krav.Du har en treårig gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med ekonomisk inriktning. Dina personliga egenskaper Som person bör Du vara stresstålig, representativ, positiv, noggrann, ansvarstagande och flexibel.Vi ställer höga krav på hur Du bemöter våra kunder och besökare.Det är viktigt för oss att Du är en servicesjäl, att du med andra ord älskar att ge service.Självklart bemöter Du även dina kollegor på samma sätt! Vi vill också att du är van vid att arbeta i en internationell miljö.Du har inga problem med att ta kontakt med personer via telefon eller på annat sätt och Du tycker det är stimulerande med kundkontakter.Du är en problemlösare som ser möjligheter i stället för problem.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Vi vill ha din ansökan senast den 16 december 2007.Du kan även skicka det till Telefonist / Receptionist, Pon Equipment AB & Pon Power AB, Hvitfeldtsgatan 15, 411 20 Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 december 2007
  • Ansök senast: 16 december 2007

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


27 december 2024

Receptionspersonal

Receptionspersonal

26 december 2024