Telefonist / receptionist

Telefonist / receptionist

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Vi söker telefonist / receptionist till Internservice. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg.
Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.
Om jobbet
Du kommer främst besvara samtal i växeln men också bemanna receptionen och utföra övriga arbetsuppgifter inom Internservice såsom postsortering, konferens/kök, inköp med mera. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt nybyggda huvudkontor i Gårda, Göteborg.
Vem är du?
Vi söker dig som är utåtriktad, glad och positiv med stark känsla för att erbjuda såväl externa som interna kunder den bästa service. Du är hjälpsam och serviceminded, kan lyssna och behålla lugnet i stressade situationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefoni och reception och god vana att arbeta i Officeprogram.
 Som person är du är engagerad och drivs av att hjälpa kunderna. För att prestera bra i rollen behöver du vara lösningsfokuserad och trivas att arbeta både självständigt och i grupp. Du är van att arbeta i högt tempo och uppskattar en variation av arbetsuppgifter.
Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Chef Internservice, Marina Hall, 031 - 63 81 97
HR affärspartner, Bette Mellgren, 0705 - 39 11 42
Facklig kontaktperson, Carl Åsevi, 031 - 63 80 59

Sista ansökningsdag: 2022-04-27 

Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.
Har du skyddad identitet skickar du in din ansökan, uppmärkt med annonstitel och ort, per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Skriv namn på HR-partnern för aktuell rekrytering på brevet.
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Välkommen med din ansökan!

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sabina Svensson
031-61 72 10

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Hamngatan 32
None

Postadress

41104
1480, 41104

Liknande jobb


22 november 2024