OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.
Vi söker dig som vill arbeta som telefonist i Region Blekinge, där du kommer ha en viktig roll i mötet med olika personer som tar kontakt med oss, exempelvis invånare eller medarbetare i organisationen.
Du kommer att arbeta i Regionservice, en del av Region Blekinge som utvecklar och levererar stöd och servicetjänster till alla verksamheter. Regionservice verksamhet består av olika basenheter med ansvar för fastigheter, it, måltid, logistik, fastighetsdrift och lokalvård. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, HR, lön samt verksamhetsutveckling.
Tjänsten tillhör enheten för informationsteknik och avdelningen telefoni. På avdelningen arbetar ca 20 medarbetare som ger service till invånare och medarbetare dygnet runt. Avdelningen ansvarar för Region Blekinges telefonväxel, telefonisystem samt E-kort.
ARBETSUPPGIFTER
Region Blekinges telefonister bemannar växeln 0455-73 10 00 som är öppen dygnet runt.
Telefonisternas huvuduppgift är att svara och koppla samtal men vi har även andra ansvarsfulla uppgifter som skiljer arbetet från en ren telefonisttjänst. Några av dessa är e- korts utlämning, övervakning av medicinska larm och under jourtid även olika fastighetslarm.
Tjänstens grundplacering är i Karlskrona med eventuell tjänstgöring i Karlshamn.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad kunskap i engelska. Vårt koncernspråk är svenska och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
I arbetet som telefonist behöver du vara professionell och personcentrerad. Arbetet omfattar många olika kontaktytor och det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer till dem du möter i arbetet. Övriga arbetsuppgifter ställer krav på noggrannhet, självständighet, att enkelt kunna ställa om mellan olika arbetsuppgifter samt vilja att ge service till andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet från telefonistarbete eller serviceyrken med kundbemötande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06