OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid IT-avdelningen. Sista ansökningsdag: 2022-08-19
Vi är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Här är mer än 34 000 studenter, 1 700 doktorander och 5 000 medarbetare verksamma inom de naturvetenskapliga och humanvetenskapliga områdena. Hos oss ger utbildning och forskning resultat.
Stockholms universitets IT-avdelning består av cirka 110 engagerade medarbetare fördelade på fyra sektioner: Styrning och Stöd, Arkitektur och information- och IT-säkerhet, IT-produktion samt IT-kompetens. Vi sitter i lokaler centralt på campus i Frescati med goda kommunikationer. Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö, spännande utmaningar och personlig utveckling.
Nu söker vi en medarbetare till gruppen Support, på sektionen för IT-kompetens.
Arbetsuppgifter
Utöver sedvanligt telefonistarbete att ta emot och förmedla samtal, är en utmärkande del av arbetet att ge upplysningar och vägledande information till anställda, studenter och omvärld.
En annan del av arbetat är att hantera en bred mängd inkommande ärenden tillsammans med dina kollegor, som sedan ska registreras i våra olika system. Kunskap om organisationen och dess institutioner är en förutsättning i arbetet. Det är också viktigt att våga ställa följdfrågor för att kunna ge relevant information eller koppla samtalen rätt.
Du brinner för att ge god service. Att representera Stockholms universitet på ett proffsigt och tilltalande sätt faller sig naturligt för dig. Du kommer att jobba tätt med dina närmsta kollegor inom telefoni och support.
Kvalifikationer
Vi jobbar i team med samarbete som ledord och vill att du har samma inställning till samarbete och kompetensspridning.
Vi söker dig som:
• har något års erfarenhet av arbete som telefonist
• är en erfaren datoranvändare
• är duktig på att söka information via olika media
• har tidigare erfarenhet från kundtjänstverksamhet, service desk eller liknande
• har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
Meriterande är:
• erfarenhet av arbete från universitet eller högskola
• erfarenhet av arbete som informatör
• erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt
• erfarenhet från växel MX-ONE
• erfarenhet av telefonistverktyg (exempelvis InAttend)
• erfarenhet eller kunskap om processorienterade organisationer.
För att trivas i jobbet är det viktigt att du:
• har god samarbetsförmåga, är prestigelös och kundorienterad
• har en positiv och serviceinriktad attityd
• har god pedagogisk förmåga och är trygg i din kommunikation
• tycker om att arbeta i team, samtidigt som du även kan agera självständigt
• är ansvarsfull och noggrann
• kan hantera när det periodvis blir ett högt tryck och tempo.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av gruppchef Annelie Ekroth, annelie.ekroth@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?