Telefonist till Kontaktcenter, Centrum för kommunikation

Arbetsbeskrivning

Refnr: 20160809


Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Ansök senast 6 november 2016.

 

Arbetsuppgifter

Som telefonist erbjuder du service för länets invånare genom att besvara icke-medicinska frågor. Arbetet innebär att förmedla inkommande och utgående samtal, personsökning samt larmfunktioner. Du har även hand om jourlistor och administration för hänvisningssystemet. I arbetet ingår kundkontakt med invånare och verksamhet samt medverkan i utvecklingen av Kontaktcenters uppdrag, rutiner och arbetssätt.


Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets karaktär förändras.

 

Om arbetsplatsen

Centrum för kommunikation har uppdraget att utveckla och säkerställa strategiskt, taktiskt och operativt stöd till ledning och verksamhet inom området information och kommunikation med syfte att stärka landstingets varumärke. Centrum för kommunikation ansvarar också för uppdrag kring invånartjänster och landstingets kontaktcenter.


Kontaktcenter har som uppdrag att erbjuda invånarna stöd och vägledning inom allmänna ickemedicinska frågor samt stötta landstingets egna verksamheter med efterfrågade växeltjänster. Vårt uppdrag är att serva invånare och verksamheter inom Landstinget genom att koppla internt och externa samtal, ta emot larm och slå ut larm, sammanställning  av jourlistor, söka person genom personsökare, hjälpa till med hänvisningar och vidarekoppling av telefoner.

 

Kvalifikationer

Du som söker har gymnasiekompetens eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har tidigare erfarenhet av växeltelefoniyrket och kundservicearbete. Har du erfarenhet från växel i sjukhusmiljö eller kunskaper kring offentlig verksamhet, gärna landstingsverksamhet, ser vi det som meriterande. Allmän kunskap inom icke-medicinska frågor inom uppdraget, utbildning av nya medarbetare samt kassahantering och kassaredovisning ser vi också som ett plus. Vi ser att du har goda kunskaper i Officepaketet samt i hänvisningssystem och system för informationshämtning. Vidare har du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt kan kommunicera väl på engelska.


Vi söker dig som kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter och driva på dina egna processer. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och kan fokusera på rätt saker. Vidare har du lätt att anpassa dig till nya omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är trygg och stabil och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du arbetar bra med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

 

Anställningsvillkor

1 st tillsvidare, 100 %
1 st vikariat, 100 % t.o.m. 2017-12-31

Tillträde enligt överenskommelse.

 

Välkommen med din ansökan senast 6 november 2016.

 


Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!
Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Västmanland Västerås
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Landstinget Västmanland, 721 89 Västerås
None

Postadress

Landstinget Västmanland
Västerås, 72189

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024