OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Kundtjänstservice är en del i verksamhetsområde Digitalisering och Service vars uppdrag är att möjliggöra mer tid till vård genom smarta servicelösningar och digitalisering. Här skapas förutsättningar för vården att fokusera på sina arbetsuppgifter och vi är en viktig kugge i vårdflödet.
Kundtjänstservice är en av fyra avdelningar inom Servicecenter som erbjuder och levererar värdeskapande servicetjänster till regionens medarbetare, patienter och medborgare. Genom hög tillgänglighet, effektiva processer och bemötande i världsklass skapar vi förutsättningar för en god upplevelse av oss som både vårdgivare och arbetsgivare.
Som medarbetare hos oss kommer du arbeta tillsammans med erfarna och ansvarstagande kollegor. Du kommer till ett team som har god sammanhållning och nära samarbete. Vill du vara med och bidra till att Region Västerbotten har en växel i världsklass då är det här jobbet för dig!
Vi söker nu 2 tillsvidaretjänster och 2 tidsbegränsade anställningar med placering i Umeå.
ARBETSUPPGIFTER
Som telefonist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. I växeln är du spindeln i nätet och kopplar såväl interna som externa samtal vidare inom Region Västerbotten. Du kommer även att förmedla interna larm tex medicinska larm, inbrotts- och fastighetsrelaterade driftlarm. Arbetet innebär också beställning av teckentolk, kontakt med vaktbolag gällande tidpunkt för helikopterlandningar och registrering av felanmälan av IT-system. Växeln är öppen dygnet runt året runt. Arbetstiderna är varierande vilket innebär att man jobbar dag, natt, kväll och helg enligt gällande schema.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har några års erfarenhet från kund- och serviceorienterad verksamhet. Erfarenhet från arbete med larmhantering eller arbete i en större televäxel är meriterande. Ditt främsta arbetsverktyg är dator varför du behöver ha god datavana. Du behöver också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Får att nå framgång i detta yrke behöver du vara serviceinriktad och lyhörd. Du har god kommunikativ förmåga, Du tar ansvar och är noggrann i ditt arbete. Du kommer att försättas i situationer där flera saker behöver göras samtidigt varför du behöver ha god förmåga att behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt.
ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?