OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du flexibel och tycker om att ge god och professionell service? Vi söker nu en telefonist till riksdagens växel.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i riksdagens telefonväxel och även sköta andra arbetsuppgifter såsom att uppdatera löpande uppgifter i systemen och tillsammans med de andra telefonisterna ansvara för er gemensamma kalender
Dina kvalifikationer
Du ska vara serviceinriktad, flexibel och noggrann och kunna arbeta i grupp. Du ska också ha god datorvana och ha arbetat i ett telefonistprogram. Vi arbetar nu i In Attend och CMG Directory Manager.
Telefonisterna arbetar enligt ett rullande schema (mellan kl. 7.30 och 18.00) måndag till fredag (40 timmar i veckan).
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Sektionens arbete präglas av ambitionen att hålla en hög servicenivå. Det är därför viktigt att du delar den inställningen och har ett gott bemötande eftersom arbetet innebär kontakter med ledamöter, partikanslier, anställda och allmänhet. Det är av stor vikt att du är engagerad och har en mycket god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du klarar av att hantera stressiga perioder men också att du kan ta initiativ och driva förbättringsarbete vid lugnare perioder. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och muntligt på engelska. Mångårig erfarenhet av telefonistarbete är ett krav.
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du trevliga kollegor, en spännande arbetsmiljö och möjlighet att bidra till att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagens och ledamöternas arbete. I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 11 november 2022.
Referensnummer: 445-2022/23
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
•
Niklas Olsson, sektionschef, 08-786 40 61
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86