OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 400 personer arbetar på Servicekontoret. På Borås Stads hemsida kan du läsa mer om vår förvaltning. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
På avdelningen Entreprenad arbetar cirka 250 medarbetare. Verksamheten är indelad i områdena; fastighetsservice, byggservice, idrottsanläggningar, åkeri, markskötsel, VA/fjärrvärme, gata, parkskötsel, post och bud, växel och reception, tryckeri, serveringar och lokalvård.
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och vana att arbeta med telefon som främsta verktyg. Du ansvarar för att besvara kundernas ärenden med högsta kvalitet och servicenivå som telefonist i Borås Stads huvudväxel.
Besvara inkommande samtal · Koppla och förmedla samtal · Informationssökning internt och externt Förmedla eller lösa uppgifter och service till medarbetare och medborgare.
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av service med bakgrund i callcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet. Du förväntas ha erfarenhet av detta de tre senaste åren. Du är van att söka information i externa och interna system samt via internet. Att lösa problem eller hitta information via för dig nya system, är en utmaning som du gärna tar till dig. Du har en grundutbildning i form av gymnasieutbildning gärna med inriktning inom service.
För att trivas med arbetsuppgifterna behövs ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Det behövs ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor. Att ge service och att alltid sätta kunden i centrum ska vara naturligt. Din framtoning är positiv och tydligt kombinerad med problemlösande förmåga. Vi söker någon som är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation.
Vi arbetar i team och ser det som viktigt med bra samarbetsförmåga, stort ansvarstagande och punktlighet. Urval sker löpande och utifrån personliga egenskaper i kombination med meriter.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter erbjuder vi dig personalförmåner i form av friskvårdsbidrag och fria bad. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?