Telefonist - vikariat

Telefonist - vikariat

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Du är en del av en arbetsgrupp bestående av telefonister och systemadministratörer.

Telefoniservice finns på tre orter och stöttar vården dygnet runt, årets alla dagar. Som telefonist arbetar du i flera system, förmedlar samtal och vägleder allmänheten med rätt information.

Din arbetsuppgifter består bland annat av:

- hantera, larma och övervaka akuta medicinska larm
- vägledning till rätt funktioner för både allmänhet och regionens verksamhet
- administration och hantering av katastrofstöd, jourändringar och jourlistor.

Arbetet är förlagt under dag, kväll och helg. Nattarbete kan förekomma.

För att ge god service i rollen som telefonist behöver du:

- ha en hög stresstålighet och inneha ett lugn när du hanterar samtal i pressade och akuta larmsituationer
- kunna arbeta i ett högt arbetstempo och både aktivt lyssna och söka efter information samtidigt
- visa intresse, vilja och engagemang till att utföra ett bra arbete
- ha mycket god samarbetsförmåga men också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt 

Du har gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officeprogrammen samt vana att lära dig och arbeta i olika system. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och har förmågan att förmedla komplex information på ett begripligt sätt.

Meriterande är erfarenhet av växel- och hänvisningssystemarbete, Contact center eller annat telefonistarbete. Ytterligare meriter är språkvana utöver svenska och engelska samt om du har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer. 

 

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024