OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skillnaden startar med oss.
Våra medarbetare är Västra Götalandsregionens blodomlopp och skapar förutsättningarna för att vård och samhälle fungerar.
Vi söker nu två längre vikariat men även fyra stycken semestervikariat för dig som kan tänka dig att täcka när ordinarie personal har sin sommarsemester. Arbetet är förlagt dag, kväll och helg men även nattarbete kan vid behov bli aktuellt.
Servicetjänster till sjukvården
Vi kan service och vet vikten av att vårt arbete görs rätt. Du är en del av en arbetsgrupp bestående av telefonister och systemadministratörer. Telefoniservice finns på tre orter och vi stöttar vården dygnet runt årets alla dagar.
Som telefonist gör du skillnad genom att förmedla trygghet i samtalsförmedling och hantering av akuta medicinska larm. Du besvarar inkommande samtal och hjälper de som ringer att hamna rätt och ger information om telefontider och tillgänglighet på olika mottagningar. Andra förekommande arbetsuppgifter är:
- hantering av akuta medicinska larm
- vägledning till rätt funktioner för både allmänhet och regionens verksamheter
- administration och hantering av katastrofstöd, sökare, jourändringar och jourlistor.
För att ge god service i rollen som telefonist behöver du:
- vara stabil och trygg i dig själv och kunna förmedla trygghet i samtal, även i pressade och akuta larmsituationer
- kunna arbeta i ett högt arbetstempo och både lyssna och söka efter information samtidigt
- visa intresse, vilja och engagemang till att utföra ett bra arbete
- ha mycket god samarbetsförmåga men också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt
Du har gymnasieutbildning och erfarenhet från växel- och hänvisningssystemarbete, contact center eller annat telefonistarbete. Du har goda kunskaper i MS Office samt vana att lära dig och arbeta i olika it-system. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska till exempel genom att ta till sig och förmedla komplicerad eller omfattande information.
Meriterande är ytterligare språkvana och om du har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer.
Övrigt
Upplärningstiden är beräknad till ca 2-3 månader på heltid.
Intervjuer sker löpande så vänta inte din med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Regionservice vision är att bli Sveriges ledande servicepartner inom vården! Vi levererar med glädje kvalitativa servicetjänster till Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi vår serviceleverans och blir lite bättre varje dag.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Mod
0700-206227