OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten Arbetsförmedlingen ansvarar för den offentliga arbetsförmedlingen och dess arbetsmarknadspolitiska verksamhet. Arbetsförmedlingen ska verka för att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft, prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.
Enheten telefoni- och reseservice finns i Östersund och omfattar myndighetens resebyrå samt telefonväxel. Resebyrån hanterar bokningar av resor för såväl myndighetens anställda som för arbetssökande. Telefonväxeln tillhandahåller telefonservice till alla verksamheter inom myndigheten. Vi söker nu medarbetare till båda sektionerna.
Arbetsuppgifter
Nationella växelns del i myndighetens uppdrag är att tillhandahålla telefonservice till alla verksamheter inom Arbetsförmedlingen. Som telefonist ska du lotsa både externa och interna kunder som t.ex. arbetsgivare, arbetssökande, andra myndigheter och kollegor till rätt handläggare eller funktion. Arbetet som telefonist medför hantering av en stor mängd frågor av varierande slag, som ska hanteras professionellt och med en hög grad av servicekänsla. Arbetsförmedlingens ca 10 000 anställda förlitar sig dagligen på telefonin som ett viktigt arbetsredskap.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av service, kundkontakt och gärna från arbete vid telefonväxel. Det är en merit om du har erfarenhet av Centrex telefonväxel.
Då telefonisten ofta är kundens första kontakt med myndigheten är det viktigt att du har social kompetens samt med ett trevligt och utåtriktat sätt.
Du bör vara stresstålig, då mängden inkommande samtal periodvis kan vara hög.
Det är viktigt att du kan kommunicera och samarbeta i team.
Du bör kunna föra en enklare dialog med kunden på engelska.
Du skall vara van att arbeta i Windowsmiljö och kunna hantera Microsoft Office.
Genomförd gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740