OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Riksdagen har fattat beslut om att Rikspolisstyrelsen och polismyndigheterna ska samlas i en myndighet 2015 vilket innebär att nuvarande organisation kommer att förändras.
Polisens verksamhetsstöd (PVS) genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor.
Telefonväxelenheten, TVE, ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratör, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.
ARBETSUPPGIFTER
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheterna och Polisens externa kunder.
Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité. Du ska ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ska ge service till interna och externa kunder och självständigt upprätta kontakter och medverka till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Arbetstiden är förlagd till skiftestjänstgöring, dygnet runt årets alla dagar och planeras utifrån verksamhetens behov och krav, vilket innebär att du ska kunna arbeta oregelbundna arbetstider. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.
I växeln får du en bred och gedigen kunskap om rättsväsendets organisation. Du kommer att få en gedigen instruktörsledd utbildning innan du börjar operativt.
KVALIFIKATIONER:
- Gymnasieexamen
- Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i tal
- God datorvana med förmåga att lära dig nya system och
program snabbt
- Tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt
MER INFORMATION
För fullständig annons samt länk till ansökningssidan se:
www.polisen.se/Aktuellt/Lediga-jobb/Rikspolisstyrelsen/Telefonister2/
SÄKERHETSPRÖVNING
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
ANSÖKAN
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?