OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen söker telefonister till Polisens verksamhetsstöd, Telefonväxelenheten, med placering i Göteborg. Ref.nr 61/14. Anställningarna är tidsbegränsade till och med 2014-09-30
Observera att detta är en nedkortad version. Den fullständiga annonsen finns att läsa på Polisens webbplats www.polisen.se.
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Riksdagen har fattat beslut om att Rikspolisstyrelsen och polismyndigheterna ska samlas i en myndighet 2015 vilket innebär att nuvarande organisation kommer att förändras.
Polisens verksamhetsstöd (PVS) genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor.
Telefonväxelenheten ansvarar för samtal via 114 14, Polisens telefonväxel ( TVE) ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratör, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.
ARBETSUPPGIFTER
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheterna och Polisens externa kunder.
Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité. Du ska ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ska ge service till interna och externa kunder och självständigt upprätta kontakter och medverka till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.
I växeln får du en bred och gedigen kunskap om rättsväsendets organisation vilket ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att få en gedigen instruktörsledd utbildning innan du börjar operativt.
KVALIFIKATIONER
- gymnasieexamen
- mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
- goda kunskaper i engelska i tal
- god datorvana
- tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt
MERITERANDE
- ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
- tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH FÄRDIGHETER
- Engagerad och serviceinriktad
- Strukturerad, noggrann och stresstålig
- Förmåga att arbeta självständigt
- Flexibel lagspelare med hög samarbetsförmåga och förmåga till tempoväxling
- Bra på att lyssna och kommunicera både internt och externt med våra kunder och medborgare
Vi ser gärna att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och gott omdöme.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
MER OM ANSTÄLLNINGEN
För att få mer information om anställningen och hur du ansöker, samt läsa mer om Rikspolisstyrelsen och Polisens verksamhetsstöd, besök Polisens webbplats www.polisen.se
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?