Telefonister till Polismyndighetens telefonväxel i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Nationella operativa avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Polismyndighetens växel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.

Polismyndighetens telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.


ARBETSUPPGIFTER
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder. Vissa ärenden handläggs direkt av telefonist utan att behöva förmedlas vidare. Verksamhetens målsättning är att allt fler ärenden i framtiden skall kunna handläggas i Telefonväxeln.

Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité. Du ska ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ska ge service till interna och externa kunder och självständigt upprätta kontakter och medverka till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.

I Telefonväxeln får du en bred kunskap om rättsväsendets organisation. För många har tjänstgöring i Telefonväxeln varit ett första steg i karriären inom Polismyndigheten.
Du som börjar här kommer att få en gedigen instruktörsledd utbildning som planeras starta i början av oktober 2016.

Tjänsterna innebär:
• heltid
• treskiftstjänstgöring
• en första anställningsperiod kopplad till 6 veckors utbildning
• vid godkänd utbildning; allmän visstidsanställning med möjlighet till förlängning


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god datorvana
• Tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt

Meriterande
Det är meriterande om du har
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider förlagda till helger och nätter

Personliga egenskaper och färdigheter
• Engagerad och serviceinriktad
• Strukturerad, noggrann och stresstålig
• Förmåga att arbeta självständigt
• Flexibel lagspelare med hög samarbetsförmåga och förmåga till tempoväxling
• Bra på att lyssna och kommunicera både internt och externt med våra kunder och medborgare

Vi ser gärna att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och gott omdöme.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommissarie, rekryterande chef Mårten Nordlander
010-564 10 86
Gruppchef Anna Rydberg Andersson
010-56 153 33
Gruppchef Haris Xhemajli
010-56 153 33
Gruppchef Maria Dahl
010-56 153 33
Gruppchef Johan Medelius, gruppchef Naghmeh Mosh

Gruppchef Maria Rittger
010-56 40 801
Gruppchef Matti Sandberg
010-56 40 803

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024