OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalix Tele24 rekryterar: Telefonister till Team Responda Kalix - tillsvidareanställning
Kalix Tele24 erbjuder svarsservice i olika former. Från svarstjänst till att ta hand om hela växelfunktionen, dygnet runt, året om. Vi hjälper kunder att hantera olika typer av kundtjänstuppdrag, fullt ut, eller vid behov. Vår affärsidé lyder: "Med marknadens främsta medarbetare erbjuder vi kostnadseffektiv och flexibel kundkontakt."
Kalix Tele24s kunder är små och stora företag, myndigheter, regioner samt organisationer i Norden. Företaget grundades 1992 och har sedan dess byggt upp en gedigen erfarenhet av professionella svarstjänster för såväl privat som offentlig verksamhet. På huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Haparanda och Stockholm finns idag ca 165 medarbetare.
Besök gärna vår hemsida samt våra sidor på Linkedin och Facebook.
Vill du vara med och bidra till förändring? Är du intresserad av att vara med i uppstarten och utvecklingen av ett nytt telefonistteam i Kalix? Läs mer i denna annons och skicka in din ansökan snarast.
Under våren 2021 fick Kalix Tele24 ny ägare i form av Responda och nu är det äntligen dags att starta ett Responda telefonistteam här uppe i norr. Vi söker därför nya medarbetare som tillsammans med våra rutinerade telefonister vill vara med på denna resa. Du kommer vara anställd via Responda och arbeta i deras gränssnitt men du kommer utföra arbetet från Tele24s kontor i Kalix.
Vi söker växeltelefonister som är duktiga på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass. Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svarsservice! Responda jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Respondas hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet.
Dina arbetsuppgifter
Som telefonist i detta nya team kommer du få lära dig mer om agentwebben, vilket är det gränssnitt som telefonisterna i Eskilstuna och Danderyd arbetar i. Därefter kommer du få besvara inkommande samtal från nya kunder – som du också först får utbildning i. Uppdraget innebär också att du kommer vara en viktig del i det fortsatta arbetet med att bygga Sveriges bästa svarsservice och kundservice – från Kalix och Haparanda i norr till Eskilstuna och Danderyd i söder.
Du kommer till en början få en introduktion till agentwebben och andra viktiga verktyg – du kommer till exempel att få lära dig samtalsmodellen ”Ett professionellt samtal” som används för att på bästa sätt styra samtalet från punkt A till punkt B.
Profil
Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Problem ser du som en spännande utmaning, inte ett hinder. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg. Som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter är det mycket meriterande.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en utmanande tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling.
Anställning och kontakt
Heltid eller 75%, båda sysselsättningarna finns.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som startar med 6 månaders provanställning
Lön och tillträde enligt överenskommelse
Tjänsten innebär ...
Läs mer på https://hpr.to/j23687
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Johansson
linda.m.johansson@kalixtele24.se