OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalix Tele24 AB är en del av Responda Group.
Tillsammans hanterar vi dagligen ca 20 000 samtal när vi hjälper våra 2200 kunder att besvara deras kundärenden. Responda Group omsätter ca. 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.
Vi söker dig som vill arbeta som telefonist, både nu under våren och i sommar. Vi arbetare enbart med inkommande ärenden och bedriver ingen försäljning. Du kommer tillhöra produktionsavdelningen som är Kalix Tele24s hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet.
Arbetsuppgifter
Som telefonist kommer du besvara inkommande samtal och hantera de utifrån inringande samt vår kunds önskemål. Det kan innebära att du lämnar ut information, kopplar inringande vidare eller tar ett meddelande som vidarebefordras till rätt person. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag på distans åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl.
Responda Group har fått förtroende att hjälpa så många som 2200 olika företag vilket innebär att du kommer hantera samtal för flera olika kunder inom varierande verksamheter. Du kommer få möjlighet att prata med människor med olika bakgrund, från världens alla hörn och som ”ansiktet utåt” för våra kunder ställer vi höga krav på din förmåga att anpassa dig och bemöta alla på ett professionellt och serviceinriktat sätt.
Din profil
Här trivs du om du är ansvarsfull, positiv och flexibel. Du vill vara med och bidra till dina kollegors trivsel genom att sprida en god stämning på arbetsplatsen och du förstår att ditt beteende smittar av sig på andra.
Det kommer att ställas krav på att du är serviceinriktad och gör ditt yttersta för att bidra till att uppfylla våra kunders förväntningar på service, kvalité och effektivitet. Du är duktig på att kommunicera, både muntligt och skriftligt, samt tycker om att ha kundkontakt och att arbeta i en organisation med högt tempo.
Ditt främsta arbetsverktyg är datorn vilket kräver att du är en van datoranvändare samt har lätt för att lära dig nya system.
Stor vikt kommer att läggas på attityd och dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- Har minst godkända gymnasiebetyg eller motsvarande
- God datorvana
Meriterande
- Erfarenhet från serviceyrken
- Goda kunskaper i finska, både tal och skrift
Villkor
Timanställning. Under semesterperioden kan ev. vikariat på 50-100% vara aktuellt.
Sysselsättningsgrad: Varierande utifrån behov. Du lägger själv in när du är tillgänglig för jobb och blir utifrån det uppbokad. Du får schema veckovis så du vet alltid vad du ska jobba kommande vecka men kan utöver det även bli tillfrågad om du vill arbeta mer.
Arbetstid: Skiftgång, - dag, kväll och helg.
Placering: Kalix
Vi ser gärna att du börjar din anställning under vintern/våren men startdatum och lön blir enligt överenskommelse.
Kalix Tele24s Akademi
Som nyanställd hos Kalix Tele24 får du en introduktion i vilka vi är, våra tjänster, system, kunder och samtalshantering. Utbildningen är ca. 3 veckor, under den tiden blandas teorigenomgång och självstudier med praktik i växeln. Som ny telefonist kommer du få sitta med en mentor som hjälper dig tills du känner dig trygg att börja hantera samtal själv. Självklart finns det även då kollegor på plats som kan stötta dig vid behov.
Har du frågor kontakta:
Linda Johansson, HR-Specialist, 020-69 00 00 eller mailto:linda.m.johansson@kalixtele24.se
Facklig företrädare: Unionen, mailto:unionen@kalixtele24.se
Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Kalix Tele24 erbjuder svarsservice i olika former. Från svarstjänst till att ta hand om hela växelfunktionen, dygnet runt, året om. Vi hjälper kunder att hantera olika typer av kundtjänstuppdrag, fullt ut, eller vid behov. Vår affärsidé lyder: "Med marknadens främsta medarbetare erbjuder vi kostnadseffektiv och flexibel kundkontakt."
Kalix Tele24s kunder är små och stora företag, myndigheter, regioner samt organisationer i Norden. Företaget grundades 1992 och har sedan dess byggt upp en gedigen erfarenhet av professionella svarstjänster för såväl privat som offentlig verksamhet. På huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Haparanda och Stockholm finns idag ca 165 medarbetare.
Besök gärna vår https://www.kalixtele24.se samt våra sidor på https://www.linkedin.com/company/kalix-tele24-ab/mycompany/ Linkedin och https://www.facebook.com/KalixTele24
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?