OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker Telefonister (tillsvidareanställning) till Nationella operativa avdelningen, Nationella kontaktenheten, Sektionen för telefonväxeln Stockholm.
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Nationella operativa avdelningen
Nationella operativa avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Polismyndighetens växel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.
Polismyndighetens telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.
Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.
Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité. Du ska ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ska ge service till interna och externa kunder och självständigt upprätta kontakter och medverka till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.
I växeln får du en bred och gedigen kunskap om rättsväsendets organisation.
Du kommer att få en instruktörsledd utbildning innan du börjar operativt.
Kvalifikationer
- Gymnasieexamen
- Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i tal
- God datorvana
- Tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt
Meriterande
- Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider
Personliga egenskaper och färdigheter
- Engagerad och serviceinriktad
- Strukturerad, noggrann och stresstålig
- Förmåga att arbeta självständigt
- Flexibel lagspelare med hög samarbetsförmåga och förmåga till tempoväxling
- Bra på att lyssna och kommunicera både internt och externt med våra kunder och medborgare
Mer om anställningen
Tjänsten är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning.
Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg, kopiera och klistra in nedan länk i en extern webbläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.
https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=53db3396-3111-47d4-846c-640772589799
Läs hela annonsen på www.polisen.se
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?