OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
Letar du efter ett intressant och utvecklande jobb där du både får lära mer om kommunens verksamheter och möta och ge service till kommunens invånare och företag? Är du också serviceinriktad med en fingertoppskänsla för kundservice? Då kan du vara personen vi söker.
ARBETSUPPGIFTER
Kundcenter öppnade våren 2015 och är en väg in i kommunen för våra invånare, besökare och företag. Vi svarar direkt på enkla frågor och hänvisar de svårare frågorna vidare in i kommunen. Kundcenter är den första kontakten med kommunen för våra kunder och vi kännetecknas av hög tillgänglighet, ett mycket gott bemötande och hög servicenivå till alla våra kunder.
Om tjänsten
Genom god service, hög tillgänglighet och kvalitet kommer du via telefon och besök att ge personlig service till våra kunder. Ditt arbete består till största delen av att under pågående telefonsamtal hantera och vidareförmedla kundernas frågor genom att söka svar, registrera och ge information, ofta under tidspressade förhållanden. Det betyder att du behöver kunna lyssna och skriva samtidigt. När du inte är telefonist bemannar du vår reception där du emot och servar besökare. De system vi använder är Telia Ace/Touchpoint för telefoni och Artvise för registrering av ärenden.
Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift. Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt.
Om dig
Du brinner för service och kundbemötande och trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt. Du är strukturerad och kommunikativ och kan möta människor i olika situationer och med olika förutsättningar på ett positivt och professionellt sätt. Du ska vara van vid informationssökning och att arbeta i IT-baserade verksamhetssystem samt kunna tekniken med mobiltelefoner. Du är lyhörd för vad kunden frågar efter och har ett positivt sätt att bemöta kund. Du är pedagogisk och har förmågan att behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad, handlingskraftig och har förmågan att se helheten. Du har god simultanförmåga och trivs i en miljö med högt tempo, utveckling och förändring.
KVALIFIKATIONER
• Relevant utbildning, gärna med inriktning mot service och samhällsfrågor.
• Erfarenhet från arbete med service där du för dialog med kunder.
• Hög IT-mognad då tjänsten kräver att du kan arbeta i flera IT-baserade system samtidigt.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Förmåga att ta egna initiativ, kunna ställa om utifrån olika situationer och självständigt kunna utföra arbetsuppgifterna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder
För rätt person är det här ett omväxlande och roligt arbete i en stimulerande miljö. Kundcenter har fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. Riktigt bra kollegor!
Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under ansökningstiden. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.