OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordanstig Naturligtvis- Här förverkligar du dina livsdrömmar
Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder, fiskelägen och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare.
Nu tar vi hem vår telefonväxel till kommunhuset i Bergsjö.
Vi söker därför en växeltelefonist/receptionist som blir vår nya röst och vårt ansikte utåt.
Vi är duktiga på att möta våra medborgare och får mycket uppskattning för det. Det är vi förstås rädda om. Därför är det viktigt att god service och korrekt och trevligt bemötande kommer naturligt för dig.
Arbetsuppgifter
Du har huvudansvaret för att besvara och koppla samtal som kommer till vårt centrala nummer. Din placering är i vår reception där du också möter och hjälper besökare tillrätta när telefonen inte ringer. Till din hjälp har du kollegor på enheten som stöttar när samtalen eller besöken är fler. Vi arbetar i växelsystemet ACE (Telia Touchpoint).
Personliga egenskaper
Du är flexibel och har förmåga att snabbt ställa om när arbetsuppgifterna kräver det. Räkna också med en del administrativa uppgifter emellanåt som passerkortshantering, enklare arkivarbete och liknande. Även administration och ärendehantering i våra sociala mediekanaler kan förekomma. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp.
För oss är det mycket viktigt att alla – oavsett hur de kontaktar oss – känner sig välkomna. Därför är du utåtriktad och social med mycket god servicekänsla. Du har förmåga att möta människor utifrån deras olika förutsättningar.
Kvalifikationer
- Du har lägst en gymnasieutbildning
- Du har erfarenhet av att arbeta som växeltelefonist i ett digitalt system
- Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska är mycket god
- Du har erfarenhet från receptionsarbete
- Du kommunicerar obehindrat på engelska
- Du behärskar Officepaketet, såsom Outlook och Word
Meriterande
Det är meriterande om du har arbetat i offentlig verksamhet och med ärendehantering, till exempel registrering. Intresse för IT är meriterande, liksom om du arbetat i växelsystemet ACE.
Det här är vi
Kansli- och kommunikationsenheten ansvarar bland annat för arkiv, reception, registratur, telefoni och posthantering. Enheten svarar också för grafisk profil, information och redaktionellt arbete internt och externt genom tryckt material, webbplats, intranät och sociala medier.
Enheten består i dag av 6,5 årsarbetare, där tjänsterna fördelas på sju medarbetare.
Övrigt
Alla medarbetare har varje år 1 500 kronor i friskvårdsbidrag. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning i alla våra verksamheter. Tveka inte att skicka in din ansökan, urval och intervjuer kan ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.