Telefonist/receptionist

Telefonist/receptionist

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Vi söker telefonist/receptionist 
Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.

Om jobbet
Du kommer besvara samtal i vår växel, bemanna vår fina reception samt utföra olika administrativa uppgifter. Som en del av ett härligt team kommer din arbetsplats att vara vårt fantastiska nya huvudkontor på Gårda Vesta i centrala Göteborg. Vi arbetar tillsammans för att ge och förbättra service för kunder och kollegor vilket kan innebära allt ifrån att vi ser till att ha bra kontakt med våra leverantörer till att vi möter kunder i telefon och reception eller att vi administrerar beställningar och inköp.
Du delar arbetsuppgifterna med dina kollegor där ni hjälper varandra och tar gemensamt eller enskilt ansvar beroende på uppgift. Det innebär att det ofta blir en variation på vad du gör från dag till dag eller från vecka till vecka.

Vem är du?
Vi söker dig som är utåtriktad, glad och positiv med stark känsla för att erbjuda såväl externa som interna kunder den bästa service. Du är hjälpsam, serviceinriktad, kan lyssna och behålla lugnet i stressade situationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefoni och reception och god vana att arbeta i Officeprogram.
Som person är du är engagerad och drivs av att hjälpa kunder och kollegor. För att prestera bra i rollen behöver du vara lösningsfokuserad, prestigelös och trivas att arbeta både självständigt och i grupp. Du är van att arbeta i högt tempo och uppskattar en variation av arbetsuppgifter.
Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella


Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Chef Internservice, Helena Nilsson, 031-63 23 10
HR affärspartner, Bette Mellgren, 0705 - 39 11 42
Facklig kontaktperson, Carl Åsevi, 031 - 63 80 59


Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.

.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hendrik Dahlgren
+46 70-4715903
Elin Hedberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Besöksadress

Tegeluddsvägen 21
None

Postadress

Tegeluddsvägen 21
Stockholm, 11541

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024