Telefonist/receptionist i Vara kommun

Arbetsbeskrivning

Vara kommun, med cirka 16 000 invånare, ligger mitt på den bördiga västgötaslätten. Här finns det goda livet, hos oss är alla välkomna och här ser vi lite längre. Vi bygger för framtiden!
Vårt mod och vår inneboende styrka är en stark drivkraft i vårt arbete och för vår framgång. Vara vågar! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer. Vi prioriterar värdet av att arbeta utifrån uppsatta mål och visioner, personlig utveckling, kontinuerligt lärande i en god arbetsmiljö och ett tillitsbaserat ledarskap. Tillsammans gör vi varandra bra!




Tycker du om att arbeta med service och vill vara en betydelsefull länk mellan kommunen och våra medborgare? Då har vi ett jobb för dig som telefonist i Vara kommuns växel/reception.

Vara kommun ansvarar för växelfunktionen för de tre kommunerna; Vara, Essunga och Grästorp. Då en av våra telefonister går vidare till nya uppdrag behöver vårt team kompletteras med en ny serviceinriktad medarbetare som vill vara med och bidra till bästa möjliga medborgarservice. Organisatoriskt tillhör tjänsten kommunikationsavdelningen och är en av sju medarbetare i ett team av receptionister och kommunikatörer.

Under hösten 2021 kommer Vara kommun att fatta beslut om nuvarande växel/reception ska utvecklas till en gemensam kundtjänst för kommunen, ett så kallat kontaktcenter. Om ett sådant beslut fattas innebär det att rollen som telefonist ändras till kommunvägledare. Det innebär en spännande utvecklingsresa med kompetensutveckling och nya arbetssätt för nuvarande telefonister.

ARBETSUPPGIFTER

Som telefonist/receptionist i kommunens växel blir du oftast invånarnas och besökarnas första möte med Vara kommun. Du besvarar och förmedlar inkommande samtal, vägleder de som kontaktar kommunen till rätt funktion och informerar och svarar på frågor. Du ser också till så besökarna till kommunhuset känner sig välkomna och får rätt hjälp med sitt ärende. Du hanterar kommunens synpunktshanteringssystem, har kontakt med verksamheterna och ansvarar för att inkomna synpunkter besvaras. Ytterligare en viktig uppgift är att informera om och vägleda till information och e-tjänster på kommunens webbsida, där du även kan behöva uppdatera och publicera viss information. I tjänsten ingår också service till kommunens medarbetare som till exempel att hjälpa till med tjänstelegitimationer och passertaggar.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med service. Har du erfarenhet av kundtjänst, växel/receptionsarbete eller administration, särskilt inom kommunal sektor, ser vi det som meriterande. Som person är du serviceinriktad och har ett mycket gott bemötande. Du är strukturerad, självgående och lösningsfokuserad och har förmågan att se möjligheter i arbetet. Du är stresstålig och klarar snabba växlingar både vad gäller arbetsuppgifter och mellan kunskapsområden. Då arbetet innebär viss publicering på kommunens webbplats är det meriterande om du har kunskap och erfarenhet av webbpublicering och sociala medier. Dessutom har du:

- mycket god datorvana och kunskaper i informationssökning.
- lätt för att samarbeta men kan också arbeta självständigt.
- mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.

I Vara kommun vet vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan! 


Din hälsa är viktig och därför erbjuder Vara kommun förmåner såsom friskvårdsbidrag på 1000 kr till många av sina medarbetare. För att söka tjänsten vill vi att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024