OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 800 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 650 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.
Vi söker dig som brinner för service och gillar att vara en viktig länk mellan medborgarna, kommunerna och Räddningstjänsten Östra Götaland.
Tjänsten är placerad inom Sektor Service och Samhällsbyggnad.
ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare i Medborgarservice arbetar du med att svara i växeln och lotsa den uppringande till rätt person eller enhet samt besvara enklare frågor. I tjänsten ingår även att utgöra reception för kommunhuset i Valdemarsvik.
Vi samarbetar med Räddningstjänsten Östra Götaland och med Söderköpings kommun vad gäller växelfunktion vilket innebär att du ger god service med ett professionellt bemötande och har inblick även i de organisationerna. Tjänsten som telefonist/receptionist innebär att ge service och information till våra medborgare och näringsidkare när de kontaktar kommunen via besök, telefon, e-post, sociala medier eller e-tjänster. Du blir ett av kommunens ansikten utåt eftersom att mötet/samtalet med dig ofta är första kontakten med Valdemarsviks Kommun, Räddningstjänsten Östra Götaland och Söderköpings kommun.
I tjänsten ingår även lättare administrativa uppdrag.
KVALIFIKATIONER
För att klara uppdraget behöver du ha god allmänbildning och grundläggande kunskaper i hur samhällsservice och dess verksamheter fungerar. Vi vill också att du har erfarenhet från liknande yrken. Datorn är vårt arbetsredskap, vi arbetar i flera system så god datavana är ett krav. Kommunikationen är en betydelsefull del i arbetet och därför vill vi att du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Du har ett gott bemötande, är flexibel, lyhörd samt har en vilja och förmåga att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar.
Du är stabil även i stressade situationer och har förmågan att se kritik och synpunkter som förbättringsförslag.