Telefonist/receptionist till Kundcenter

Telefonist/receptionist till Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Vårt Kundcenter behöver en ny medarbetare
Letar du efter ett intressant och utvecklande jobb där du både får lära mer om kommunens verksamheter och möta och ge service till kommunens invånare och företag? Är du också serviceinriktad med en fingertoppskänsla för kundservice? Då kan du vara personen vi söker

Kundcenter öppnade våren 2015 och är en väg in i kommunen för våra invånare, besökare och företag. Kundcenter är den första kontakten med kommunen för våra kunder och vi kännetecknas av hög tillgänglighet, ett mycket gott bemötande och hög servicenivå till alla våra kunder. Vi hjälper våra kunder med information och vägledning inom hela kommunens ansvarsområde. Vi fångar in kundens behov, bedömer ärendet, besvarar frågor och handlägger ärendet inom kundcenters uppdrag eller fördelar det till rätt person.


ARBETSUPPGIFTER
Om tjänsten
Genom god service, hög tillgänglighet och kvalitet kommer du via telefon och besök att ge personlig service till våra kunder. Ditt arbete består till största delen av att under pågående telefonsamtal hantera och vidareförmedla kundernas frågor genom att söka svar, registrera och ge information, ofta under tidspressade förhållanden. Det betyder att du behöver kunna lyssna och skriva samtidigt. När du inte är telefonist bemannar du vår reception där du tar emot och servar besökare. De system vi använder är Tele2 växel för telefoni och Artvise Contactcenter för registrering av ärenden.


Om dig
För att kunna hantera våra olika ärenden behöver du ha god kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar. Du har erfarenhet och kunskap från någon eller några av kommunens verksamhetsområden.
För att kunna ge god service behöver du kunna arbeta snabbt och effektivt i en modern IT-miljö för telefoni, ärendehantering och dokumentation. Du kan arbeta i olika system samtidigt och har vana och skicklighet i digital informationssökning.
Våra kunder förväntar sig en personlig och god service, något som du ser som självklart. Arbetet med människor innebär att ingen dag är den andra lik och du kommer finna dig i många olika typer av situationer. Därför är det viktigt att du har ett professionellt bemötande och en stor portion tålamod, även i svåra samtal och situationer.
Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har en förmåga att strukturera och lösa de uppdrag och situationer du ställs inför. Innehållet i vårt uppdrag är i ständig förändring och du är drivande i att utveckla det vidare.
Du visar omdöme i din kommunikation och ditt agerande med din roll som kommunens ansikte utåt i åtanke.
Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. Du är flexibel och har vilja och förmåga att arbeta med många olika typer av uppgifter inom kundcenters område.



KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha
Erfarenhet från arbete med kundtjänst, callcenter eller liknande med många kundkontakter via telefon.
Hög digital mognad då tjänsten kräver att du kan arbeta i flera IT-baserade system samtidigt
Förmåga att ta egna initiativ, kunna ställa om utifrån olika situationer och självständigt kunna utföra arbetsuppgifterna
Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift. Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder
För rätt person är det här ett omväxlande och roligt arbete i en stimulerande miljö. Kundcenter har fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. Riktigt bra kollegor!

Övrigt
Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under ansökningstiden. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088

Sammanfattning

Besöksadress

Hallstahammar Hallstahammar
None

Postadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar, 73480

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024